پژوهشگر برتر اقتصادی در گفتگو با بسیج:

دستاوردهای دفاعی الگویی برتر برای عبور از شرایط جنگ اقتصادی/قوانین دست و پاگیر، چالش بزرگ تولیدکنندگان

یک استاد برتر دانشگاه گفت: قدرت بازدارندگی کشور در حوزه دفاعی و امنیتی یک دستاورد بزرگ و ارزشمند است که با تکیه بر سرمایه جوانان حاصل شده و این الگویی مناسب برای تحریم های اقتصادی است.
کد خبر: ۹۱۲۱۷۲۰
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸

نعمت‌الله مولوی از اساتید برجسته دانشگاه و پژوهشگر برتر اقتصادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی با بیان اینکه شعار امسال مبنی بر "رونق تولید" در ادامه شعارهای سال گذشته و اعلام جهاد اقتصادی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، گفت: اگر بخواهیم یک کار عملیاتی و جدی در حوزه رونق تولید داشته باشیم، باید یک تعریف جدید از مولفه های اقتصادی در شرایط جنگی داشته باشیم.

وی افزود: تعاریفی که در گذشته از مولفه های اقتصاد در کشور وجود داشت بر مبنای شرایط معمول نبود و ما این مولفه‌ها را در این مقطع حساس که به تعبیری در جنگ اقتصادی هستیم  به نوعی دیگر و در شرایط جنگی تعریف کنیم.

مولوی با اشاره به محوربودن کالای ایرانی در سرتاسر کشور گفت: به رغم اینکه سال گذشته از سوی معظم له سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شد ولی  متأسفانه هنوز هم برخی از ادارات و ارگان ها محوریتشان استفاده از جنس و کالای ایرانی نیست و برخی تعاونی های ادارات و سازمان‌ها هنوز هم اجناس خارجی و برند استفاده می کنند.

وی تکریم تولیدکنندگان را ضروری دانست و عنوان کرد: اگر بخواهیم در کشور رونق تولید حاصل شود بایستی تولیدکنندگان را تکریم کنیم؛ امروز در شرایطی که دشمنان با تضعیف حوزه اقتصاد کشور قصد نابودی نظام اسلامی را دارند، تولیدکنندگان در صف اول مقابله با دشمنان قرار دارند لذا باید قدر این فداکاری ها و جانفشانی های آنان را بدانیم.

این استاد برجسته دانشگاه بیان کرد: مدیران اقتصادی و تصمیم‌گیر در کشور نباید با سیاست های غیر علمی و غیرقابل توجیه تولیدکنندگان را تحت فشار بگذارند، چراکه عواقب هر تصمیم لحظه‌ای و غیرکارشناسی شده مسئولان و مدیران سال‌ها ماندگار است.

وی قوانین دست و پاگیر را آفت تولید دانست و گفت: از دیگر مولفه های تکریم تولیدکنندگان این است که مجوزها و قوانین دست و پاگیر را که مانعی بر سر راه تولید است را برطرف کنیم و حمایت از تولید کننده را از شعار به عمل تبدیل کنیم.

این پژوهشگر برتر اقتصادی، بانک ها را عامل مهم فعال بودن واحدهای تولیدی دانست و افزود: اگر بخواهیم تولیدکننده نفس بکشد و در عرصه جنگ اقتصادی نقش آفرین باشد می طلبد که بانک‎‌ها از حوزه صنعت و تولید داخلی حمایت کنند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم رهبری تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت جوانان تأکید زیادی بر تکیه بر نخبه پروری و استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی دارد، اگر بیانیه را محوریت مراکز علمی و پژوهشی قرار دهیم، بسیاری از ابزارآلاتی که مورد استفاده صنعت و کشاورزی است را می‌توانیم در شرایط تحریم تأمین کنیم.

مولوی در پایان خاطرنشان کرد: قدرت بازدارندگی کشور در حوزه دفاعی و امنیتی یک دستاورد بزرگ و ارزشمند است که با تکیه بر سرمایه جوانان حاصل شده و این الگویی مناسب برای تحریم های اقتصادی است. بی‌شک اگر با محوریت جوانان در مقطع جنگ اقتصادی حرکت کنیم از این مقطع بحرانی عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات