راوی و مدیر کاروان راهیان نور حوزه بسیج الزهرا(س) فراهان؛ گفت: راهیان نور در نسل نوجوان و جوان بسیار تاثیر زیبایی داشته و لازم است فعالیت های فرهنگی در راهیان نور را افزایش داده و با زبان امروزی این نسل عاشق را با راه و رسم شهدا آشنا کنیم.
کد خبر: ۹۱۲۱۸۱۸
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فراهان؛ کاروان راهیان نور فراهان همزمان با آغاز سال نو و میلاد امام علی(ع) در یادمان ها و مناطق عملیاتی جنوب حاضر شدند.

برادر پاسدار علی رجبی مدیرکاروان حوزه الزهرا(س) و یکی از راویان کاروان فراهان در گفتگو با خبرنگار بسیج فراهان گفت: همه دعوت نامه از سوی شهیدان دریافت کردیم که راهی این سفر با برکت شدیم. در این اردو از علی اصغرها و قاسم ها گرفته تا حبیب ابن مظاهرها به دعوت شهدا آمده اند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما در امتداد کربلای حسینی است، قرار است امتداد راه امام حسین(ع) باشد و انتهای آن به قیام امام زمان برسد.

رجبی در خصوص اثر گذاری راهیان نور بر دانش آموزان و نسل جوان تصریح کرد: راهیان نور در نسل نوجوان و جوان بسیار تاثیر زیبایی داشته و لازم است فعالیت های فرهنگی در راهیان نور را افزایش داده و با زبان امروزی این نسل عاشق را با راه و رسم شهدا آشنا کنیم.

راوی کاروان فراهان این سفر را سفر خودسازی دانست و بیان کرد: راهیان نور فضای مناسبی است تا نسل نوجوان و جوان به خودسازی و تربیت نفس خود بپردازند.

رجبی با بیان اینکه  شهدا قهرمان و اسطوره های زمانه هستند، گفت: ما هنوز نمی دانیم این اسطوره ها وقهرمان های ما چه کسانی هستند با مطالعه کتاب ها و زندگی نامه شهدا و حضور در این سرزمین آسمانی می توان از آن ها درس زندگی گرفت.

 وی با تاکید بر این که باید یاد شهدا را زنده نگه داریم؛ در ادامه افزود: برخی یادمان ها از بعد معنوی بالایی برخوردار بوده و در روحیه نسل نوجوان اثر مثبت می گذارند که این از برکت خون شهدا می‌باشد که لازم است از این فرصت استفاده لازم را جهت آشنایی بیشتر داشته باشیم.

راوی کاروان فراهان در پایان با اشاره به شهدای اقشار مختلف؛ خاطرنشان کرد: در رشته های مختلف ورزشی و علمی و همچنین از اقشار مختلف مردمی شهید داریم،  باید آن ها را الگو و سرلوحه ی زندگی قرار دهیم و مقاومت و ایثار را از آن ها مشق بگیریم.

ارسال نظرات