مسئول سازمان بسیج اصناف خراسان رضوی در گفت‌وگو با «بسیج» خبر داد:
مسئول سازمان بسیج اصناف خراسان رضوی از ورود جدی بسیج اصناف به چرخه تولید از سال جدید خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۱۸۳۳
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
محمدهادی قوی پنجه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار داشت: سازمان بسیج اصناف با همفکری و تعامل صددرصدی با اتاق اصناف استان جهت کمک به اصناف و به حداقل رساندن مشکلات و موانع انان اقدامات موثری را انجام داده است.

وی بیان داشت: یکی از اقدامات بسیج اصناف تشکیل ستاد پشتیبانی مردمی جنگ نرم متشکل از رزمندگان دفاع مقدس جهت توزیع بسته‌های معیشتی، تهیه و توزیع جهیزیه برای نوعروسان بی بضاعت و سایر اقدامات فرهنگی بوده است که این ستاد به موسسه خیریه یاوران انقلاب تبدیل می‌شود و قرار است در هر عرصه‌ای که مورد نیاز انقلاب است و حتی مباحث امنیتی در این موسسه انجام شود.

مسئول سازمان بسیج اصناف خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مجتمع‌های تجاری نیازمند چتر حمایتی و قرار گرفتن در یک قانون مدون هستند، بیان داشت: قرار است طی اقدامی، مجتمع‌های تجاری را در این چتر حمایتی قرار دهیم انجام لذا در ۱۵ اردیبهشت قرار است برنامه‌هایی جهت این هماهنگی مجتمع‌ها انجام شود و این اقدام برای اولین بار است که در مشهد اجرایی می‌شود.

وی در ادامه افزود: با این اقدام قرار است هم مباحث مربوط به مجتمع‌ها بچرخد و هم کار‌های انقلابی در آن انجام شود از طرفی در چندین بازار مثل اطلس، ابریشم و فردوسی پایگاه بسیج ایجاد شده است.

قوی پنجه خاطر نشان کرد: بر اساس تدبیرفرماندهی سپاه امام رضا (ع) یک هسته مرکزی پیگیری مشکلات صنفی در اتاق اصناف شکل گرفت و این هسته مرکزی در اتاق اصناف به کمیسیون اقتصادی تبدیل شد و از طرفی هسته‌های فرعی هم در اتحادیه‌ها شکل گرفته است.

وی از ورود جدی بسیج اصناف به چرخه تولید در سال جدید خبر داد و گفت: سابق ورود ما در حد چرخه توزیع بود.

مسئول سازمان بسیج اصناف خراسان رضوی بیان داشت: در سال گذشته ۱۰۰۰ نفر از دانش آموزان استان تحت پوشش طرح یک کاسب یک دانش اموز قرار گرفتند و در بحث کاسب امین ۵۳۰ واحد صنفی در سطح استان شناسایی شدند که به تناسب ایام مورد تشویق قرار می‌گیرند مثلا در چهل سالگی انقلاب چهل نفر مورد تشویق قرار گرفتند.

وی به دیدار بسیج اصناف با حجت الاسلام رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی و دیدار با آیت الله علم الهدی؛ نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی جهت رفع مشکلات اصناف در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات اصناف کارگروه امنیت اقتصادی را تشکیل دادیم که هر هفته مشکلات بازار در آن مطرح می‌شود.

قوی پنجه اشاره داشت: بسیج اصناف عضو قانونی کمیسیون نظارت است و ارتباطمان با اماکن و نیروی انتظامی است؛ و با تعزیرات هیچ جلسه‌ای نداشتیم. در خصوص بازار عید هم تعدادی نیروی بسیجی معتمد و متخصص به عنوان ناظر به اتاق اصناف معرفی کردیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها