نیاز ضروری نصب برنامه‌های مدیریت محتوا بر تلفن همراه

رئیس پلیس فتا استان با اشاره بر نکات ایمنی جهت سفر، گفت: افراد قبل از سفر برنامه مدیریت تلفن همراه را نصب کنند تا در صورت سرقت گوشی موبایل کلیه محتوا را حذف یا بلاک نمایند.
کد خبر: ۹۱۲۱۸۴۶
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ رئیس پلیس فتا استان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: مسافران نوروزی باید به خاطر داشته باشند که تجهیزات همراه خود مانند تلفن همراه و تبلت را از خود جدا نکنند و اجازه دسترسی افراد نامطمئن به وسایل خود ندهند.

وی بابیان اینکه هر فرد قبل از سفر از برنامه های کنترل و مدیریت محتوا از راه دور استفاده و بر روی تجهیزاتشان نصب کنند عنوان داشت: با نصب برنامه های کنترل و مدیریت محتوا این امکان را به فرد می دهد که درصورت به سرقت رفتن تلفن همراه شخص بتواند اطلاعات موجود در گوشی همراه خود را بلاک یا حذف کرده و از دسترس افراد سوء استفاده‌گر خارج نماید.

سرهنگ مرتضی عسگری تصریح کرد: در بین راه مجرمان با استفاده از دستگاه اسکیمر هنگام خرید مشتریان اطلاعات کارت عابر بانک آن‌ها را کپی کرده و بعد از حساب آن‌ها سرقت می کنند که به مسافران توصیه می شود در سفرها حتی الامکان کارت را به دست هیچ شخصی ندهند،  رمز کارت را به صورت زبانی اعلام نکنند و خودشان تراکنش را انجام دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مسافران باید به خاطر داشته باشند که از استاندارد سامانه مطمئن شوند و دقت کنند که دستگاه از حالت پلمب خارج نشده باشد، گفت: تماس هایی که از جانب رادیو، اپراتورها، از طریق سایت های تبلیغاتی تحت عنوان هدیه نوروزی، شارژ رایگان نوروزی و ... در دام کلاهبرداران نیفتند و وارد سایت های فیشینگ نشوند چرا که  معمولاً طراحان سایتهای فیشینگ با همین ترفندها، درگاه های پرداخت جعلی را در مسیر فعالیت کاربران قرار می دهند و از کارت های اعتباری آنها سرقت انجام می‌دهند.

عسگری با تاکید بر اینکه افراد باید نسبت به این تبلیغات هوشیار باشند بیان کرد: افراد باید دقت داشته باشند برای انجام عملیات پرداخت الکترونیکی از پروتکل امن https استفاده شده باشد و آدرس آن هم جعلی یا مخدوش شده نباشد.

وی افزود: معمولاً مسافران در رستوران ها، کافی شاپ ها، هتل ها و یا مهمانسراها از اینترنت اشتراکی یا وای فای استفاده می کنند، و باید مراقب باشند که از اینترنت اشتراکی غیر مطمئن استفاده نکنند.

رئیس پلیس فتا تصریح کرد: افراد باید به خاطر داشته باشند که هر چیزی که در اسکن کردن وای فای ها می بینند به آن کانکت نشوند چرا که ممکن است وای فای های غیر امن برای تخلیه اطلاعات گوشی هایشان پیش بینی شده باشد و اطلاعات آنها به سرقت برود و یا نفوذی به گوشی آنها صورت گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار