جوان مخترع بسیجی در ایلام با طراحی نارنجک اموزشی زرسان کلهر دست به یک عمل ابتکاری زده است
کد خبر: ۹۱۲۱۸۸۶
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، خطر آموزش نظامیان پایه با نارنجک‌های جنگی یکی از معضلات ارتش جهان است که این آموزش می‌تواند همراه با ترس و افزایش هزینه‌های عملیاتی شود.

اما میلاد حاتمی جوان بسیجی اهل ایلام با اختراع جالب خود تحولی تازه را برای کاهش خطر آموزش نظامیان پایه با نارنجک‌های جنگی بوجود آورده که تاکنون مورد توجه مردم و دیگر مخترعین قرار گرفته است. ساخت نارنجک آموزشی زرسان کلهر هزینه‌های عملیاتی را به شدت پایین می‌آورد و خطرات آسیب بدنی را به صفر می‌رساند چرا که در این طرح  بدون هزینه تولید نارنجک‌ها می‌توان بارها از آنها نیز استفاده کرد. 

میلاد حاتمی جوان بسیجی اهل ایلام در مصاحبه با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: در این طرح به حدی تفاوت نارنجک آموزشی و جنگی کم است که حتی آموزش بیننده قادر به تشخیص نارنجک آموزشی از جنگی نیست.

وی افزود: نسخه شماره یک این طرح در جشنواره «ایده تا پدیده» بنیاد نخبگان که در ایلام برگزار شد رتبه اول را با 190 امتیاز از 200 امتیاز کسب کرد.

این نخبه بسیجی تصریح کرد: این پروژه با همکاری قرارگاه شهید فهمیده انجام شده و نسخه دوم آن با همکاری دو نفر از آلمان، آمریکا و 2 نفر از ایرانی در حال طراحی پایانی است. 

وی به دیگر اختراع‌ها در حوزه‌های دیگر اشاره و اذعان کرد: سیستم عینک تقویت حواس برای ورزشکاران،کنترل سرعت هوشمند با استفاده از سنسورهای حساس به رنگ، در کف جاده نیز از جمله دیگر طرح‌ها بوده است.

ساخت نارنجک آموزشی مطمئن توسط جوان بسیجی ایلامی

 

ارسال نظرات