خبرهای داغ:
مسؤول گروه جهادی شهید حجت اسدی خبرداد:
مسؤول گروه جهادی شهید حجت اسدی گفت: ۶ گروه جهادی از ششم تا یازدهم فروردین ماه در مساجد و برخی مدارس محلۀ هادی آباد آمادۀ خدمت رسانی در عرصه‌های مختلف، به‌ویژه پزشکی و بهداشت به ساکنین این محله هستند.
کد خبر: ۹۱۲۲۰۶۴
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ دکتر فاطمه محمدبیگی، مسؤول گروه جهادی شهید حجت اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: پس از برگزاری آخرین اردوی جهادی در شهریور 97 در مناطق محروم خارج شهر، طی یک هم اندیشی تصمیم بر این شد که روی مناطق حاشیۀ شهر تمرکز بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: حاشیۀ شهر قزوین به 17 منطقه تقسیم شد و اقدام به شناسایی محرومیت‌های داخل شهری و فعالیت جهت رفع این محرومیت‌ها کردیم.

محمدبیگی ادامه داد: یکی از این مناطق، محلۀ هادی آباد است که در ضلع غربی شهر واقع شده و به‌دلیل مهاجرت‌هایی که از روستاها به این منطقه صورت گرفته، عده‌ای از افراد ساکن در آن جزء اقشار مستضعف و آسیب‌پذیر هستند، لذا محرومیت‌های زیادی در آن جا دیده می‌شود.

مسؤول گروه جهادی شهید حجت اسدی تصریح کرد: اردوی جهادی نوروز 9۸ در مساجد و برخی از مدارس محلۀ هادی آباد برگزار می‌شود و ۶ گروه جهادی در این اردو آمادۀ خدمت رسانی به ساکنین این محله هستند.

وی در رابطه با خدماتی که در این اردو به ساکنین محلۀ هادی آباد ارائه می‌شود گفت: در این اردوی جهادی خدماتی از قبیل ویزیت رایگان پزشکی، دندان پزشکی، مامایی، مشاوره روان شناسی و خانواده، غربالگری بیماری‌ها، آموزش بهداشت و سلامت و کارگاه‌های آموزشی گوناگون به مردم این منطقه ارائه می‌شود و همچنین انجام فعالیت‌های فرهنگی و بازارچۀ خیریه نیز در دستور کار است.

محمدبیگی عنوان کرد: هم‌چنین برگزاری کلاس‌های فرهنگی هنری، فعالیت‌های مرتبط با عفاف و حجاب و برگزاری جشن تکلیف برای دختران و پسرانی که در سن تکلیف قرار دارند، از دیگر فعالیت‌های ما است.

وی تأکید کرد: منطقۀ هادی آباد منطقه‌ای با بافت سنتی است و انسان‌های محترمی در این محله ساکن هستند و افراد بسیار موفقی را نیز طی سالیان متمادی تقدیم جامعه کرده است که اکنون در حال خدمت رسانی به مردم هستند، اما به دلیل نوع بافت و ساکنین دوگانۀ شهری-روستایی که در این منطقه سکونت دارند، محرومیت‌های زیادی در آن وجود دارد و قطعاً نیازمند کارهای زیرساختی در این منطقه و مناطق مشابه آن هستیم.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین گفت: این اردو از ششم تا یازدهم فروردین ماه در محلۀ هادی آباد دایر است و همکاران ما در عرصه‌های مختلف آمادۀ خدمت‌رسانی به مردم شریف این محله هستند، هم چنین لازم به ذکر است که حمایت‌های سازمان بسیج دانشجویی یاری‌گر فعالیت‌های جهادگران جوان ما در این منطقه است.

وی در ادامه به حادثۀ اخیری که در استان گلستان روی داد اشاره کرد و گفت: البته با توجه به اتفاق اخیری که در شمال کشور روی داده و عده‌ای از هم‌وطنان ما در حادثۀ سیل گلستان به یاری ما نیاز دارند، ما آمادگی خود را برای اعزام تیم پزشکی به این استان اعلام کرده‌ایم و ممکن است قسمتی از تیم ما به آن منطقه اعزام شوند، اما بقیۀ دوستان و جهادگران در منطقۀ هادی آباد مستقر هستند.

محمدبیگی در پایان تأکید کرد: ارائۀ خدمات رایگان در این محله و مناطق مشابه آن صرفاً برای اقشار آسیب‌پذیر و مستضعف است و همۀ افراد حائز دریافت خدمات رایگان نیستند، در همین راستا امیدواریم بتوانیم در عرصه‌های مختلف به اقشار کم‌ درآمد و آسیب‌پذیر این مناطق خدمت‌رسانی کنیم.

پایان پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها