مسئول سازمان بسیج عشایری کشور با اشاره به اینکه علاوه بر نیاز عشایر به مواد غذایی، پوشاک و مواد گرمایشی، علوفه دام ها هم باید تامین شود، ادامه داد: با تمام توان خدماتی ازقبیل تهیه و توزیع علوفه، نهاده های دامی و مرغی، جو و.. را برای کمک به مازندران ارسال نموده تا در دسترس نیازمندان قرار گیرد.
کد خبر: ۹۱۲۲۰۷۴
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سردار نصرالله سیف در گفتگو با بسیج  در مورد اقدامات سازمان بسیج  عشایری با تبریک نوروز 98 به هموطنان گفت: به محض حصول اطلاع سیل بزرگ و بی سابقه در برخی مناطق مازندران و گلستان، به منظور کمک رسانی به سیل زدگان ضمن اطلاع  به مسئولین بسیج عشایری  استانهای درگیر(مازندران و گلستان) و همه مسئولین بسیج عشایری استانهای کشور ابلاغیه ای مبنی شتاب در ارائه توانمندیها و خدمات به دامداران و عشایر صادر کردیم.

مسئول سازمان بسیج عشایری کشوربا یادآوری اینکه اهمیت این موضوع به همه مسئولین کشوری و لشگری اطلاع رسانی گردید، افزود: واقعیت زندگی عشایری با زندگی سایر مردم متفاوت است، زیرا آنان مثل شهر نشینان از منازل ثابت برخوردار نبوده و به خاطر کوچ نشینی و دامپروری دارای سرپناهی موقت هستند، و به محض بروز این گونه حوادث، تمام اموال، مال، زندگی و عیالشان در معرض آسیب و خطر قرار می گیرد.

سردار سیف ضمن بیان اینکه با درایت فرماندهان استانها توسط رده های دست اندرکار سازمان بسیج و سپاه،  اعم از کشوری و لشگری، کمک های خوبی جمع آوری و به سمت استانهای آسیب دیده سرازیر شد، گفت: با توجه به اینکه در بخش راه ها و ارتباطات هم مازندران خسارت  زیادی دید عملا ارسال کمک های زمینی با مشکل روبرو گردید که با همت استانها، باید اولا این آسیب ترمیم تا عملیات کمک رسانی بهتر و به موقع  انجام و ثانیا عملیات انتقال عشایر، خانواد و دام به نقاط امن، با کمترین آسیب  صورت گیرد.

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور با اشاره به اینکه علاوه بر نیاز عشایر به مواد غذایی، پوشاک و مواد گرمایشی، علوفه دام ها  هم باید تامین شود، ادامه داد: با تمام توان خدماتی ازقبیل تهیه و توزیع علوفه، نهاده های دامی و مرغی، جو و.. را برای کمک به مازندران ارسال نموده تا در دسترس نیازمندان قرار گیرد.

وی برقراری امنیت خانواده، جان و مال عشایر به همراه دامشان را دارای اهمیت بسیار بالا دانست و افزود:  نیروهای مخلص بسیج برای حفظ این مهم همواره در تلاش هستند تا خانواده و اموال عشایر زحمت کش از دستبرد سودجویان در امان بماند.

سردار سیف گرچه زمان اطلاع رسانی نسبت به آمار عشایر آسیب دیده مازندران را زود دانست، گفت: نیاز درجه اول عشایر ارائه سریع وسایل گرمایشی مانند؛ پتو، گرم کننده ها، سوخت و مواد غذایی و همچنین ،  خوراک دام است تا در اسرع وقت عشایر از آن برخوردار شده تا بخشی از آلام و آسیب   را کاهش دهیم. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها