استاندار بوشهر دوشنبه شب در نشست ستاد بحران استانداری بوشهر اظهار داشت: با توجه به پیش بینی احتمال وقوع سیل، این استان با تمام امکانات خود در حالت آماده باش قرار دارد و اماکن امنی برای اسکان مسافران نوروزی در شهرستان‌های ده گانه استان بوشهر تعیین شده است.
کد خبر: ۹۱۲۲۱۳۳
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، عبدالکریم گراوند ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: بر همین اساس از شب گذشته تمام امکانات استان به منظور اسکان اضطراری مسافران نوروزی در مساجد، حسینیه‌ها، سالن‌های ورزشی و اماکن دولتی سرپوشیده آماده سازی شده است.

وی با اشاره به تعیین مکان‌های دولتی و مذهبی برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح، پیشگیری از بروز مشکلات و حوادث احتمالی است.

استاندار بوشهر با تسلیت جان باختن هم‌وطنان در استان‌های گلستان و فارس در اثر جاری شدن سیل افزود: پیشگیری از بروز حوادث بایستی مورد توجه ویژه قرار بگیرد چرا که بروز برخی از بحران‌ها و مشکلات قابل پیشگیری است.

گراوند با تاکید بر فراهم سازی امکانات لازم برای جلوگیری از بروز مشکلات از سوی مسئولان ذی‌ربط، افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به صورت تمام وقت در استان حاضر باشند و دستگاه‌های مسئول در حوزه شهرداری‌، راهداری و پلیس راه نیز زمینه راهنمایی مسافران و گردشگران نوروزی در مکان‌های تعیین شده را فراهم نمایند.

تردد ۴.۳ میلیون خودرو در استان بوشهر

وی از تردد ۴.۳ میلیون خودرو در استان خبر داد و بیان کرد: استان بوشهر به عنوان یک استان گردشگرپذیر مطرح است، فلذا با تمهیدات اندیشیده شده در صورت بروز مشکلات جوی، زمینه رفاه و آسایش مسافران تأمین خواهد شد.

استاندار بوشهر با اشاره به تعیین اماکن امن برای اسکان مسافران نوروزی در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر، گفت: در صورت بروز مشکلات جوی، شهرداری‌، راهداری و پلیس راه باید مسافران نوروزی را به مکان‌هایی که از قبل برای اسکان تعیین شده راهنمایی کنند.

مسئولان از استقرار مسافران در نزدیکی ساحل ممانعت کنند

عبدالکریم گراوند خاطرنشان کرد: با توجه به طوفانی بودن دریا مسئولان ذیربط از استقرار مسافران در نزدیکی ساحل ممانعت به عمل آورده و آنان را به سوی مکان‌های امن پیش بینی شده هدایت نمایند.

وی اذعان داشت: دستگاه‌های مسئول نقاطی که احتمال بروز سیل وجود دارد را اطلاع رسانی نمایند.

استاندار بوشهر بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی، امدادی و قشرهای مختلف مردم استان بوشهر از شب گذشته با تعامل و هم افزایی مطلوبی در مناطقی که بارندگی وجود داشته مسافران را به مناطق امن و از پیش تعیین شده هدایت نمودند که از خدمات آنان قدردانی می‌شود.

تا اطلاع ثانوی هرگونه دریاروی شناورها ممنوع گردیده است

گراوند با اشاره به ورود سامانه بارش‌زا در اواخر هفته تاکید کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران از فردا -سه شنبه ۶ فروردین ماه- انتظار می‌رود مسافران با مسئولان مربوطه همکاری‌های لازم را داشته باشند تا شاهد وقوع حوادث تلخ نباشیم.

استاندار بوشهر عنوان کرد: تا اطلاع ثانوی هرگونه دریاروی شناورهای صیادی، سفاری و تفریحی به دریا ممنوع گردیده است.

تاکنون هیچ حادثه‌ای در سطح استان گزارش نشده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: براساس اعلام هواشناسی سامانه بارشی به همراه وزش باد شدید از سمت شمال استان وارد شده است.

قاسم قائدی تاکید کرد: با توجه به برگزاری نشست‌های ستاد بحران در شهرستان‌های استان بوشهر و بر اساس پیش بینی‌ها مسافران نوروزی به اماکن سرپوشیده منتقل شدند.

وی با بیان اینکه تمام نیروهای امدادی استان بوشهر در حالت آماده باش قرار دارند، افزود: با توجه به بارندگی‌های استان‌های همجوار و بارش‌های رگباری و مقطعی در استان پیش بینی می‌شود آب از بالادست به سمت استان بوشهر سرازیر شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر ابراز داشت: با اقدامات پیش بینی شده تاکنون هیچ حادثه‌ای در سطح استان گزارش نشده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران «ایسنا»

ارسال نظرات