جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان خبر داد؛

ارسال نخستین محموله ی کمک های مردمی استان زنجان به مناطق سیل زده ی کشور

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان از ارسال نخستین محموله ی کمک های مردمی استان زنجان به مناطق سیل زده ی استان مازندران خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۲۱۵۵
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

ابوالفضل طهماسبی درگفت وگو با خبرگزاری بسیج ،با اشاره به اینکه این محموله در قالب یک دستگاه کامیون شامل اقلام ضروری پتو،پوشاک،آب و موادغذایی نظیر گوشت،آرد،سیب زمینی،برنج ونان می باشد،اظهار کرد:این محموله صبح امروز برای کمک به هموطنان سیل زده به استان مازندران اعزام می شود.

وی هدف از این کار را کمک به مردم سیل زده استان های گلستان و مازندران دانست و خاطرنشان کرد: این محموله نخستین محموله کمکی استان زنجان به مناطق سیل زده استان های گلستان و مازندران بود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) خاطرنشان کرد:مردم زنجان می توانند کمک های نقدی وغیر نقدی خود را به پایگاه های بسیج مساجد وادارات استان ،جهت ارسال به مناطق سیل زده تحویل و یا به شماره حساب 5151818086011 و 5892101214485209 به نام حوادث غیر مترقبه ی سازمان بسیج واریز نمایند.

گفتنی است بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 1397 در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبد کاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.

با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید .

سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگان رود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار