استاندار زنجان خبر داد؛

ارسال محموله کمکهای امدادی استان زنجان به استان های سیل زده شمال کشور

استاندار زنجان از ارسال محموله کمکهای امدادی استان زنجان به هموطنان استان های سیل زده شمال کشور خبر داد و گفت: روند ارسال کمک های متعدد از سوی مردم و دستگاه های امدادی استان زنجان به نقاط آسیب دیده سراسر کشور همچنان ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۱۲۲۳۱۷
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ فتح اله حقیقی با بیان اینکه در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل در چند استان شمالی و چند استان در غرب و جنوب غربی کشور که موجب به بار آمدن خسارات بسیاری در آنها شد، گفت: از نخستین ساعات اعلام وضعیت بحران در کشور، جلسات هماهنگی مدیریت بحران استان تشکیل و بازدیدها از مناطق حادثه خیز و حاشیه سدهای استان زنجان انجام شده است.

مقام عالی استان ادامه داد: علاوه بر آمادگی کامل تمامی اعضای ستاد بحران استان و ابلاغ ممنوعیت خروج مدیران تا عادی شدن شرایط از استان، از سوی دستگاه های امدادی، جهادی، بسیج و گروه های مردمی نیز اقدامات لازم برای جمع آوری و اعزام کمک های لازم به مردم مناطق سیل زده آغاز شده و در حال انجام است.

وی از استمرار جمع آوری و ارسال محموله کمک های مردمی از زنجان به استان های شمالی خبر داد و گفت: 1600 بسته اقلام اساسی با 2  دستگاه خودروی سنگین یونیماک در قالب 2 محموله از استان زنجان جهت امدادرسانی به مناطق سیل زده استان گلستان ارسال شد. 

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: درصورت نیاز امکان اعزام تیم های بهداشتی شامل بهداشت محیط، مبارزه با بیماریهای واگیر، مبارزه با بیماریهای غیرواگیر و بهداشت روان و ماسک n95 به دانشگاه گلستان وجود دارد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان بعنوان استان معین مازندران در مواقع بروز بحران انتخاب شده است، اظهار کرد: بر همین اساس کمک های لازم به مردم منطقه تامین و در حال ارسال می باشد و تا کنون یک هزار تخته پتو، 30 هزار قرص نان، چراغ برقی، کنسرو، مواد خوراکی، پوشاک و بیل و کلنگ به استان مازندران ارسال می شود.

وی به جمع‌آوری کمک از طریق پایگاه‌های بسیج مساجد و پایگاه های امدادی دستگاه های خدمات رسان در سراسر استان اشاره نمود و افزود: تا عادی شدن شرایط ارسال کمک‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیرعالی اجرایی استان ادامه داد: بخشی از کمک های مردمی ارسال شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به مردم مناطق سیل‌زده عبارتست از: ارسال انواع بیسکویت به ارزش بیش از ۸۰ میلیون تومان تاکنون و ارسال پوشاک بچه و لوازم بهداشتی و نیز کلیه واحدهای صنعتی جهت پذیرایی از مهمانان در راه مانده در کلیه راههای مواصلاتی استان اعلام آمادگی کامل کرده اند.

استاندار زنجان خاطر نشان کرد: 20 غواص زنجانی نیز برای حضور در منطقه و کمک به هموطنان سیل‌زده اعلام آمادگی نموده اند که در صورت اعلام نیاز از سوی استان‌های مذکور این غواصان نیز اعزام خواهندشد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار