فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان خبر داد:
فرمانده سپاه قائم آل محمد ( عج) استان سمنان از واگذاری امورات خدمت رسانی به ۸۰ روستای شهرهای های بهشهر و گلوگاه استان مازندران به سپاه استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۲۳۷۸
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، سرهنگ پاسدار حمید دامغانی در جمع خبرنگاران با تبریک سال نو و با اشاره به نزولات آسمانی از پایان سال ۱۳۹۷ تاکنون و ایجاد مشکلات در سطح کشور به اقدامات سپاه استان در این زمینه پرداخت و گفت: سپاه از ابتدای ایجاد برف و کولاک در محورهای خوش ییلاق و توسکستان شهرستان شاهرود و محور کیاسر در شهرستان دامغان و فولاد محله سمنان با نیروهای و تجهیزات خود ورود کرد و به کمک مسافرین در راه مانده پرداخت.
وی با اشاره به برف سنگین در کالپوش و مشکلات راه و زیرساخت در این بخش افزود: از ابتدا دستگاه های اجرایی استان در این منطقه خوب حاضر شدند و سپاه نیز با ادوات مهندسی و مایحتاج اولیه توسط سپاه ناحیه میانی به کمک مردم شتافت تا بتواند مشکلات اولیه آنها را تا حدودی رفع نماید و شکر خدا راه های ارتباطی و زیرساخت برق و آب و گاز این منطقه حل شد.
فرمانده سپاه استان با اشاره به سیل در دو استان گلستان و مازندران خاطر نشان کرد: با توجه به سیل در این دو استان و حجم آبگرفتگی با توجه به رسالت و وظیفه سپاه و بسیج در ابتدا در استان گلستان ورود کردیم و کمک های نقدی و اقلام غیرنقدی را در قالب هفت کامیون ارسال نمودم و یک نانوایی سیار برای پخت نان در شهر آق قلا مستقر نمودیم و هفت نفربر نیز برای نقل و انقلاب افراد و تجهیزات به این شهرستان اعزام نمودیم تا تاکنون مشغول به فعالیت می باشند.
دامغانی با اشاره به ماموریت مجزا به استان سمنان برای کمک به مردم استان مازندران گفت: با توجه به ایجاد مشکلات بسیار در شهرهای استان مازندران و آبگرفتگی باغات و مزارع و منازل مردم و برطرف نمودن مشکلات اولیه این عزیزان، ۸۰ روستای شهرستان های بهشهر و گلوگاه را به استان سمنان برای خدمت رسانی به اهالی آن واگذار نمودند.
وی تصریح کرد: بسیج سازندگی استان سمنان هم اکنون با جمع آوری امکانات و تجهیزات برای ارائه خدمات اولیه کار را شروع کرده تا بتوانیم از آلام و مشکلات این مردم کم نماییم.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) با بیان انتظارات از مردم شریف استان سمنان گفت: مردم ما درد و رنج آسیب دیدگان از سیل را به خوبی درک می کنند و از ابتدا جمع آوری کمک ها توسط پایگاه های بسیج و موکب ها حضور جدی داشته اند و ما انتظار داریم با توجه به مسئولیتی که برای خدمت رسانی به مردم بر دوش ماست مثل همیشه مردم ما در صحنه حاضر باشند و از کمک های خود دریغ نکنند.
وی با اشاره به نیازهای ضروری برای خدمت رسانی به این ۸۰ روستا افزود: وسایل گرمایشی، پتو، لوازم اولیه زندگی چرا که همه در سیلاب از بین رفته است و مواد غذایی کنسرو شده و آب آشامیدنی و لوازم بهداشتی از ضروریات کمک مردم است تا بتوانیم با خدمت به سیل زدگان در این خدمت بزرگ نقش آفرین باشیم.
دامغانی اضافه کرد: مردم شریف استان وجوه نقدی خود را نیز می توانند کمک کنند تا بتوانیم وسایل مورد نیاز را تهیه و در اختیار آسیب دیدگان در این روستاها قرار دهیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها