سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی از ورود بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زائر و مسافر به استان طی ۱۱ روز گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۲۳۸۰
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مهدی فروزان با اعلام این خبر افزود: این میزان ورود زائر و گردشگر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۴.۶ درصد کاهش دارد.

وی افزود: ۵۸۴ هزار و ۱۰۷ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به استان وارد شده اند که در مقایسه با سال قبل، ۸.۵ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: ۲۳۰ هزار و ۲۵۷ نفر از این افراد نیز با قطار به استان سفر کرده اند که با رشد ۲.۵ درصدی همراه بوده است.

فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه‌ها به استان وارد شده اند را نیز ۱۱۷ هزار و ۹۰۵ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۱۸.۱ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ اسفند ماه گذشته تا ۶ فروردین سال جدید به استان وارد شده اند هم ۶ میلیون و ۹۱۴ هزار و ۷۷۲ نفر می‌باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با کاهش ۴.۲ درصدی مواجه بوده است.

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در خصوص آمار ورود زائران و مسافران در این مدت به مشهد هم گفت: از تاریخ ۲۵ اسفند ماه گذشته تا ۶ فروردین سال جاری چهار میلیون و ۷۶۵ هزار و ۷۴۷ نفر به این کلانشهر وارد شده اند که در مقایسه با سال گذشته، ۲.۱ درصد افزایش دارد.

وی افزود: ۴۳۱ هزار و ۷۹۸ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به مشهد وارد شده اند که در مقایسه با سال قبل، ۷.۹ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: ۲۳۰ هزار و ۲۵۷ نفر از این افراد نیز با قطار به مشهد سفر کرده اند که با رشد ۲.۵ درصدی همراه بوده است.

فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه‌ها به مشهد وارد شده اند را نیز ۱۱۸ هزار و ۲۶۸ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۱۷.۶ درصد کاهش دارد.

وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود در روز‌های ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۶ فروردین سال جدید به مشهد وارد شده اند هم سه میلیون و ۹۸۵ هزار و ۴۲۴ نفر می‌باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد ۱.۱ درصدی مواجه بوده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها