رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های بسیاری در بخش کشاورزی استان مغفول مانده است،گفت: توسعه گیاهان دارویی یکی از ظرفیت‌های مغفول مانده در استان به شمار می‌رود که در سال جدید توجه ویژه به این حوزه در استان خواهد شد و در حال حاضر نیز طرح توسعه 500 هکتاری گیاهان دارویی در شهرستان ماهنشان آغاز شده است.
کد خبر: ۹۱۲۲۴۴۳
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹

 

 به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حسین جعفری روز چهارشنبه 7 فروردین ماه در دیدار نوروزی با کارکنان سازمان ضمن تبریک فرارسیدن سال نو تصریح کرد: سال 97 به دلیل خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان سالی بسیار سخت و پرچالش برای تمام بخش‌ها از جمله بخش کشاورزی بود اما در عین حال با تلاش و همت مضاعف موفقیت‌های چشمگیری در حوزه‌های مختلف بویژه بخش کشاورزی حاصل شده است.

وی کسب رکورد تولید بیش از نیم میلیون تن گندم را از جمله موفقیت‌های بزرگ حاصل شده طی سال 97 در استان برشمرد و عنوان کرد: کسب رکورد و رسیدن به خودکفایی در تولید گندم درحالی محقق شد که سطح زیر کشت گندم در استان کاهش 20 هزار هکتاری داشته است.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان اجرای آبیاری‌های نوین در 8 هزار و 400 هکتار از اراضی استان زنجان طی سال 97 را موفقیت بزرگ دیگری در بخش کشاورزی استان دانست و افزود: سطح اجرای آبیاری‌های نوین طی سال‌های 91 و 92 در اراضی کشاورزی استان حدود یک هزار و 300 هکتار بوده است.

 

جعفری زنجان را یکی از استان‌های موفق و پیشرو در کنترل و مقابله با آفات و بیماری‌های گیاهی دانست و خاطرنشان کرد: براساس اعلام وزارتخانه گندم تولیدی استان در سال 97 جزو پاک‌ترین و سالم‌ترین گندم‌های تولیدی بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان موفق به جذب 239 درصدی اعتبارات خط اعتباری مکانیزاسیون و کسب رتبه نخست کشوری شد، بیان داشت: در حوزه ترویج نیز جهاد کشاورزی زنجان چهار سال پیاپی موفق به کسب رتبه نخست آموزش بهره‌برداران شده و در تهیه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی نیز این سازمان سال گذشته حائز رتبه برتر شد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به افزایش 11 درصدی تولید مرغ و افزایش 15 درصدی تولید عسل طی سال گذشته در استان ادامه داد: امور اراضی سازمان نیز طی سال گذشته به عنوان مدیریت برتر در سطح کشور انتخاب و معرفی شد.

 

این مسئول ادامه به بهره‌برداری ازبزرگ‌ترین مزرعه مرغ مادر تخم‌گذار کشور طی اسفند ماه سال گذشته در استان زنجان اشاره و تصریح کرد: با شروع به کار این واحد سهم استان درصنعت مرغ تخم‌گذار کشور از یک درصد به 25 درصد افزایش پیدا می‌کند.

 

وی ارتقای مکانیزاسیون و استفاده از تجهیزات جدید در حوزه آبزی‌پروری، خرید تضمینی بیش از 454 هزار تن گندم و استفاده از بذور گواهی شده در 45 درصد مزارع استان را از دیگر دستاوردها و موفقیت‌های حاصل شده در بخش کشاورزی استان در سال 97 برشمرد و اضافه کرد: ضروری است در سال جدید واحدهای مختلف با احصای موانع رونق تولید در بخش کشاورزی نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های بسیاری در بخش کشاورزی استان مغفول مانده است، خاطرنشان کرد: توسعه گیاهان دارویی یکی از ظرفیت‌های مغفول مانده در استان به شمار می‌رود که در سال جدید توجه ویژه به این حوزه در استان خواهد شد و در حال حاضر نیز طرح توسعه 500 هکتاری گیاهان دارویی در شهرستان ماهنشان آغاز شده است.

 

وی با اشره به اینکه سال گذشته سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در جشنواره شهید رجایی به عنوان دستگاه برتر شناخته شد، افزود: جهاد کشاورزی زنجان سال گذشته همچنین در ارزیابی انجام گرفته بین سازمان‌های جهاد کشاورزی کشور جزو سه دستگاه برتر کشور قرار گرفت.

 

وی عنوان کرد: در حوزه عفاف و حجاب و نماز نیز سال گذشته سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به عنوان دستگاه برتر شناخته شد.

 

ارسال نظرات