خبرهای داغ:

قم آماده برگزاری باشکوه جشن‌های نیمه شعبان شد

در جلسه ستاد تسهیلات زائران از تأمین زیرساخت‌های لازم برای برگزاری باشکوه جشن‌های نیمه شعبان تأکید و از کمبود پارکینگ به‌عنوان معضل اصلی استان در مسجد مقدس جمکران خبر داده شد.
کد خبر: ۹۱۲۲۵۳۳
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، جلسه ستاد تسهیلات زائران عصر امروز با حضور بهرام سرمست استاندار، مرتضی حیدری فرماندار و جمعی از مسئولان استانی در سالن جلسات ساختمان اداری مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در این جلسه، اظهار داشت: اولویت استان در نیمه شعبان حمل‌ونقل عمومی بین مسجد مقدس جمکران و هسته مرکزی شهر است.

محسن بهشتی با شاره به احصاء نقاط ضعف استان در سال گذشته خاطرنشان کرد: امسال تلاش می‌شود نقاط ضعف سال‌های گذشته از بین رفته و نقاط قوت نیز تقویت شود.

وی ادامه داد: خط ویژه‌ای برای تردد ناوگان حمل‌ونقل عمومی و خودرو‌های امدادی در نیمه شعبان امسال پیش‌بینی‌شده است.
 

ظرفیت‌های مردمی جشن‌های نیمه شعبان افزایش پیدا کند

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم نیز در ادامه این جلسه، تأکید کرد: جلسات نیمه شعبان از اسفندماه سال گذشته به‌صورت مستمر با حضور کمیته‌های یازده‌گانه و کمیته نظارت برگزارشده است.

یونس عالی پور با اشاره به تأمین زیرساخت‌های خدمات‌رسانی در ایام نیمه شعبان ابراز کرد: برق موکب‌های بلوار پیامبر اعظم (ص) با هماهنگی‌های صورت گرفته امسال بدون مشکلی خاصی تأمین‌شده است.

وی با تأکید برافزایش جنبه‌های مردمی نیمه شعبان اضافه کرد: از ظرفیت‌های مردمی برای برگزاری باشکوه مراسم نیمه شعبان باید به نحو شایسته‌ای استفاده شود.
 

کمبود پارکینگ مشکل اصلی قم در برگزاری مراسم نیمه شعبان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در ادامه این جلسه، تأکید کرد: الگوی پیاده‌روی حماسی اربعین در نیمه شعبان در بلوار پیامبر اعظم (ص) پیاده‌سازی می‌شود.

سید موسی حسینی کاشانی عنوان کرد: مردمی کردن پیاده‌روی نیمه شعبان از رویکرد‌های مهم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است. افزایش برنامه‌های فرهنگی موکب‌های بلوار پیامبر اعظم (ص) از رویکرد‌های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد موکب داران نیمه شعبان غیربومی بوده که لازم است تا برنامه‌های فرهنگی و معرفتی بیشتری را برای موکب داران برگزار شود.

دبیر شورای ترافیک استان قم نیز در بخشی از این جلسه، گفت: تمام مجوز‌های لازم برای عبور و مرور دستگاه‌های امدادرسان با هماهنگی صادر می‌شود. روشنایی اطراف پارکینگ‌ها و داخل پارکینگ‌ها از مشکلات اصلی مسجد مقدس جمکران در طول برگزاری جشن‌های نیمه شعبان است.

وحید مقدم ادامه داد: مسجد مقدس جمکران لازم است تا برای تأمین پارکینگ‌های موردنیاز، زمین‌های اطراف را تملک کرده و از بحران بیشتر پارکینگ جلوگیری به عمل آورد. مسیر اتوبوس‌رانی و خودرو‌های سواری در نیمه شعبان امسال باید تفکیک‌شده و از این طریق مانع از افزایش حجم بار ترافیکی در بلوار پیامبر اعظم شد.


استاندار قم نیز خاطر تصریح کرد: امینت شرط لازم تمام دستگاه‌هایی بوده که می‌خواهند خدماتی را در این ایام در مسجد مقدس جمکران و در سطح استان قم انجام دهند.

بهرام سرمست عنوان کرد: از امسال جنبه‌های مشارکتی استان‌های دیگر در برگزاری باشکوه مراسم نیمه شعبان بررسی‌شده و از ظرفیت‌های مردمی و دولتی شهر‌های دیگر کشور استفاده حداکثری می‌شود.

وی با تأکید برافزایش جنبه‌های مردمی مراسم نیمه شعبان گفت: مردمی شدن مراسم نیمه شعبان مهم‌ترین مسئله‌ای بوده که امسال باید دنبال شود. دولتی شدن مراسم نیمه شعبان علاوه بر کاستن از جنبه‌های معنوی از عظمت و شکوه آن‌ها نیز می‌کاهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار