امام جمعه خرم‌آباد گفت: خسارات سیل در لرستان بیش از حد تصور بوده و با گذشت 6 روز از سیل، هنوز راه ارتباطی برخی روستاها قطع است.
کد خبر: ۹۱۲۲۸۱۴
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد در ابتدا با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) روز دوشنبه، اظهار داشت: امام هفتم ما شیعیان همواره در مبارزات سیاسی بوده و از قیام‌های مردمی همیشه حمایت می‌کرد و همواره به دنبال ترویج معارف شیعه از طریق فعالیت‌های علمی بود.

وی به سالروز بعثت پیامبر اشاره کرد و ضمن تبریک این عید، افزود: بعثت پیامبر اسلام سرآغاز هدایت و مبدأ تحول بشری است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد در ادامه به 12 فروردین روز همه‌پرسی تعیین‌کننده جمهوری اسلامی ایران اشاره و عنوان کرد: مردم در این روز به جمهوری اسلامی رأی دادند و این یعنی جمهوری اسلامی بر دو پایه مردم و اسلام استوار است.

وی با بیان اینکه بین جمهوریت و اسلامیت تفکیکی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مردم به جمهوری اسلامی رأی داده‌اند و 40 سال پس از پیروزی انقلاب همواره پای رأی خود هستند.

آیت‌الله میرعمادی به 13 فروردین و روز طبیعت اشاره کرد و گفت: طبیعت امانت الهی بوده و ما باید این نعمت الهی را حفظ کنیم و با استفاده صحیح از طبیعت شکر عملی به جا آوریم.

امام‌جمعه خرم‌آباد و نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: انتظار می‌رود حفظ و احترام به طبیعت به یک فرهنگ تبدیل شود؛ اگر می‌بینیم کسی شاخه درختی را می‌شکند امربه‌معروف کنیم.

وی دست‌اندازی به طبیعت را از عوامل اصلی سیل ویرانگر دانست و اظهار کرد: ما درختان و پوشش‌های گیاهی را از بین بردیم و چنین سیلی را مشاهده کردیم.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد در ادامه به وقوع سیل لرستان اشاره و عنوان کرد: در سیل گذشته (بهمن 97) خسارت زیادی دیدم اما در این سیل اطلاع‌رسانی خوبی انجام شد و اقدامات پیشگیرانه به‌خوبی صورت گرفت و مسؤولان به‌خوبی در صحنه حاضر بودند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه خسارات سیل بیش از حد تصور و بیش از آن چیزی است که در رسانه‌ها بیان شده، بیان داشت: با گذشت 6 روز از سیل به دلیل قطع شدن راه‌های روستایی تعدادی از مردم در سختی به سر برده و آذوقه هنوز به آنها نرسیده است.

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه خسارت سیل در پل‌دختر و معمولان بسیار گسترده بوده است، افزود: جا دارد دولت اعتبار لازم را برای جبران خسارت مردم در نظر بگیرد.

وی یادآور شد: مردم و نیروهای مسلح و مسؤولان در کپک به سیل‌زدگان پای‌کار بوده‌اند اما خسارت بسیار بالا بوده و جبران آن زمان‌بر است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد گفت: درست است که حوادث طبیعی را نمی‌توان جلوگیری کرد اما می‌توان جلوی بروز خسارات را گرفت.

وی آمادگی مسؤولان برای مقابله با حوادث را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: اینکه بگوییم غافلگیر شدیم درست نیست و باید آمادگی کامل داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه بیان داشت: مردم باید به هشدارهای ایمنی توجه داشته باشند؛ وقتی گفته می‌شود جاده بسته است برای حفظ جان شهروندان است.

آیت‌الله میرعمادی در ادامه با جنایت‌کارانه خواندن اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن مالکیت رژیم صهیونیستی بز منطقه جولان سوریه، بیان کرد: رژیم صهیونیستی این منطقه که متعلق به مردم سوریه است را اشغال کرده و رئیس‌جمهور آمریکا این اشغال گری را تأیید کرده و به رسمیت شناخته است.

وی افزود: رئیس‌جمهور آمریکا با این اقدام به‌صورت آشکار قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند و در این‌گونه حرکات هیچ محدودیتی برای خود قائل نیست.

یک روز بیت‌المقدس را به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و امروز هم اقدام اخیر را به رسمیت شناخت این نشان‌دهنده آن است که رئیس‌جمهور آمریکا به هیچ قانونی پایبند نیست.

امام‌جمعه خرم‌آباد خواستار ورود مجامع بین‌المللی به حرکت غیرقانونی رئیس‌جمهور آمریکا شد و گفت: اگر این حرکات ادامه پیدا کرده و رژیم صهیونیستی بخواهد جولان را متعلق به خود دانسته و به هشدارها توجه نکند قطعاً مقاومت اسلامی دست به کار خواهد شد و مناطق اشغال شده را از دست اشغال گران آزاد خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات