دومین گروه از زائرین اعزامی سپاه ناحیه زنجان ،در زیارتگاه طلائیه حضور یافته و ضمن ابراز ارادت به پیشگاه مقدس حضرت صدیقه طاهره (س) و ائمه اطهار ، یاد وخاطره ی شهدای دفاع مقدس را گرامی داشتند.
کد خبر: ۹۱۲۲۸۹۴
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام رحیمی یکی از راویان دفاع مقدس، با اشاره به رشادت ها و فداکاری های رزمندگان زنجانی در عملیات خیبر گفت : در مرحله‌ي اول عملیات ،لشگر 31 عاشورا ولشگر۸نجف نقش ارزشمندي داشتند؛ رزمندگان باید به منظور محاصره ی جزیره مجنون، این جزیره را دور می زدند و به کنار پل طلائيه مي‌رفتند .

 

وی اظهار داشت:به منظور دستیابی به این مهم، رزمندگان باید در ميان ني‌زار و چولان ،با بلم پارو زنان 48 ساعت راه مي‌پيمودند که با رشادت ها و دلاوری های رزمندگان  اين کار انجام پذيرفت و جزيره محاصره شد.

 

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه در کنار گردان‌هاي رزمي‌ زنجان، جهادسازندگي زنجان حضور مستمر داشت،خاطرنشان کرد:  يکي از افتخارات جهاد سازندگي استان زنجان حضور در عمليات خيبر و احداث جاده‌ي 14 کيلومتري بر روي هورالعظيم تا جزاير مجنون بود.

 

وی در پایان با ذکر خاطره ای ، یاد شهدای زنجانی نظیر شهید مهدی پیر محمدی، شهید محمد ناصر اشتری، شهید ناصر احمدی را گرامی داشت .

 

گفتنی است، در ۳۵ كيلومتري جاده اهواز به سمت خرمشهر، سه راهي جفير و پادگان حميد نمایان می شود؛ پادگاني كه عراقي‌ها پس از تصرف ويرانش كردند. از سه راهي جفير به سمت طلائيه نيز دشتي وسيع با خاكريزهاي متعدد به چشم مي‌خورد كه روايتگر حماسه روزهاي آغازين جنگ است. مقرهاي اين مسير به دست رزمندگان اسلام بعد از آزادسازي احداث شده است. بعد از عبور از پاسگاه شهابي به طلائيه مي‌رسي و شايد تو نيز مثل آن هزاران نفري باشي كه كفش‌هايت را از پايت در مي‌آوري و روي خاك شوره‌زار و شورآفرين طلائيه قدم مي‌گذاري.

 

روبرويت معبر و محور بچه‌هاي گردان يا مهدي (عج) است كه در عمليات خيبر خاك طلائيه را با خون سرخ خويش معطر كردند و آن‌سوتر حرم شهداي گمنام است. در كنار اين حرم بود كه دست مبارك سردار لشگر امام حسين (ع) شهيد خرازي از پيكر جدا شد. در نقطه غروب خورشيد، جزاير مجنون شمالي و جنوبي قرار دارد كه با حرم شهدا حدود هشت كيلومتر فاصله دارد. پايين‌تر كه مي‌روي به سه راهي شهادت مي‌رسي، نقطه اتصال زمين و آسمان.

 

ارسال نظرات