خبرهای داغ:
فرماندار قم با اشاره به اینکه تا ساعتی دیگر میزان آبی که به رودخانه قمرود وارد می‌شود بیش از ۲۰۰ مترمعکب بر ثانیه است که سیل بزرگی را به همراه دارد.
کد خبر: ۹۱۲۳۴۲۳
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مرتضی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت بخش‌های استان در زمینه سیلاب اظهار داشت: بازدید‌هایی از سلفچگان و بالادست رودخانه قمرود انجام شد و اکثر رودخانه‌های فرعی با حجم آب بالا به سمت رودخانه قمرود در حرکت هستند.

فرماندار قم عنوان کرد: تا ساعتی دیگر میزان آبی که به رودخانه قمرود وارد می‌شود بیش از ۲۰۰ مترمعکب بر ثانیه خواهد بود که در حد ۲۵۰ مترمکعب سیل بزرگی را به همراه دارد و با توجه به شدت بارندگی شاهد افزایش دبی آب رودخانه قمرود خواهیم بود که خطر جدی به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه در روز‌های گذشته، ۱۳۳ میلی‌متر بارندگی داشتیم که از امروز ظهر این رقم افزایش پیدا کرده است، افزود: تمامی سد‌های قم ازجمله سنجگان و امامزاده اسماعیل و کبار سرریز شده است که سیل در رودخانه روستای وشنوه با شدت زیادی در جریان است و روستای کهندان نیز به دلیل ساخت‌وساز‌های در مسیل دستور تخلیه داده شد.

حیدری در مورد شرایط شهر قم نیز از ممنوعیت ورود وسایل نقلیه به رودخانه و پارک در حریم آن خبر داد و گفت: با توجه به حجم سنگین آبی که در حال ورود به رودخانه قمرود و شهر قم است هشدار می‌دهیم که این رودخانه در وضعیت خطر است و شهروندان از هرگونه بی‌احتیاطی و عدم همکاری با عوامل امدادی خودداری کنند.

فرماندار قم از ورود موج جدید بارندگی از سمت اراک به استان قم خبر داد و تصریح کرد: با توجه به حجم بارندگی صورت گرفته و اضافه شدن بارش‌های این توده جدید قطعاً شرایط جدیدی خواهیم داشت که امیدواریم با همزمانی وزش باد شدید با سرعت بیش از ۸۰ کیلیومتر در ساعت، حتماً مردم عزیز قم رعایت نکات ایمنی بازم را که مسئولان استان اعلام می‌دارند داشته باشند.

حیدری همچنین از توقف اجباری قطار مشهد به اهواز در قم خبر داد و عنوان کرد: به دلیل شرایط خاص استان خوزستان، ۲۲۶ نفر از مسافران این قطار با بلیت رایگان به تهران برگشتند و تعداد ۶۰ نفر از مسافران با اختیار خودشان و بلیت رایگان به شهر اراک رفتند و ۲۳۸ نفر از مسافران در زائرسرای حرم مطهر حضرت معصومه (س) اسکان داده شدند و تا اطلاع ثانوی تحت مدیریت ستاد اسکان استان هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها