خبرهای داغ:
مراسم بزرگداشت شهیدان والامقام «علی صیاد شیرازی» و «محمد قرنی» و ۱۱۰ شهید ارتش از ۲۱ فروردین تا سوم اردیبهشت در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۲۳۴۲۷
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، جلسه هماهنگی برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی و ۱۱۰ شهید ارتش با حضور ارشد نظامی ارتش در استان قم، مسئول مرکز حفظ آثار دفاع مقدس بسیج و سپاه و نمایندگانی از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در محل اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان برگزار شد.

«احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قم طی سخنانی در این جلسه از شهید صیاد شیرازی به عنوان عارفی بصیر و انقلابی و نماد وحدت، تواضع، صداقت، پاکی و اخلاص درعمل نام برد و اظهار داشت: دقت، انگیزه، تلاش و استعدادی که شهید صیادشیرازی از آن برخوردار بود، موجب شده بود تا این شهید بزرگوار به فرمانده‌ای نابغه و الگو تبدیل شود.

وی ادامه داد: ایثار، ولایتمداری، روحیه استکبار ستیزی و جهادی، پاسداری از ارزش‌های اسلام، اقامه نماز اول وقت، روحیه بسیجی و ساده زیستی شهید صیاد شیرازی الگویی مناسب نه تنها برای نیرو‌های مسلح بلکه برای همه جوانانی است که قدم در مسیر پیشرفت کشور بر می‌دارند.

حسینی تکریم و بزرگداشت شهدا را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: همه دستگاه‌ها باید در راستای تکریم شهدا و تجلیل از خانوده معظم آنان و برگزاری مراسم‌های یادبود و بزرگداشت سهیم باشند و نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند.

در این جلسه مصوب شد همزمان با روز‌های ۲۱ فروردین سالروز شهادت شهید سپهبد صیاد شیرازی و سوم اردیبهشت سالروز شهادت سپهبد قرنی، مراسمات گسترده‌ای با هدف تبیین شخصیت این شهیدان در استان قم برگزار و از خانواده معظم شهدای ارتش نیز تجلیل شود.

دیدار با خانواده معظم شهدای ارتشی، برگزاری محفل شعر و خاطره، محفل بازنشستگان و پیشکسوتان ارتش، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای ارتش از مهمترین برنامه‌هایی است که قرار است امسال همزمان با روز ارتش و بزرگداشت شهیدان صیاد شیرازی و قرنی در قم برگزار شود.
ارسال نظرات