دبی رودخانه کشکان به 5 هزار متر مکعب در ثانیه می‌رسد

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان گفت: در حال حاضر دبی رودخانه کشکان به حدود چهار هزار و 500 متر مکعب رسیده که احتمالا در ساعات آینده این میزان به 5 هزار متر مکعب خواهد رسید.
کد خبر: ۹۱۲۳۴۷۷
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲

رضا میرزایی در گفت وگو با خبرنگار بسیج از لرستان با اشاره به اینکه میزان بارندگی سامانه بارشی که در حال حاضر در استان قرار دارد نسبت به سامانه بارشی هفته گذشته  بیشتر است.گفت: سد مروک دورود حدود دو ساعت قبل سر ریز کرده است.

وی افزود: میزان سریزی این سد حدود نیم متر مکعب در ثانیه بوده این در حالی است که میزان ورودی آب از بالادست حدود160 متر مکعب در ثانیه است؛ ضمن اینکه دریچه‌های این سد با ظرفیت 38 متر مکعب در حال تخلیه آب هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اظهار کرد: دبی آب رودخانه تیره دورود به 400 متر مکعب در ثانیه رسیده است که همین عامل  سبب آب گرفتگی معابر این شهرستان شده همچنین حجم آب این رودخانه در ساعات آینده با توجه به میزان بارش‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

میرزایی با اشاره به اینکه سدهای استان در وضعیت مطلوبی قرار دارند، تصریح کرد: تنها یک سد خاکی بنا بر گزارشات مردمی اسییب دیده است که این سد متعلق به سازمان کشاورزی بوده که با توجه به تماس تلفنی که با  مسوولان جهاد داشته‌ایم آن ها از سالم بودن این سد خبر داده‌اند.

وی اظهار کرد: ظرفیت دبی رودخانه خرم‌آباد 400 متر مکعب بوده این در حالی است که در شرایط فعلی میزان آب این رودخانه به بیش از 700 متر مکعب رسیده است؛ همچنین در حال حاضر دبی رودخانه کشکان به حدود چهار هزار و 500 متر مکعب رسیده که احتمالا در ساعات آینده این میزان به پنج هزار متر مکعب خواهد رسید.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات