رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی:
رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی گفت: فرآیند بازسازی و جبران خسارت سیل زدگان کشور بایستی هرچه سریعتر آغاز شود.
کد خبر: ۹۱۲۳۶۳۷
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی وضعیت استان مرکزی از نظر خسارات وارده ناشی از سیلاب روزهای اخیر به این استان سفر کرده بود، در نشست شورای مدیریت بحران استانداری مرکزی در اراک، اظهار کرد: حوادث و خسارات ناشی از بارش‌های اخیر و سیلاب‌ها نشان می‌دهد که در مواردی با نواقصی در کارها مواجه هستیم که بایستی رفع شود، البته حجم بارش نیز بسیار زیاد و غیرقابل پیش بینی بود.

لاریجانی بیان کرد: در استان مرکزی خوشبختانه در حوادث سیلاب اخیر ضایعه انسانی نداشتیم که جای قدردانی دارد، چراکه تلفات انسانی همچون صدمات مالی قابل جبران نیست و این به سبب تدابیر اندیشیده شده و بهره گیری از تصمیمات مبتنی بر دانش و تجربه محقق شد.

وی بیان کرد : خیرات بارش‌های اخیر که در کشور رخ داد بیشتر از خسارات آن بود، چرا که سفره‌های آب زیرزمینی، سدها و منابع آبی را سیراب کرد، البته در کنار آن با مشکلاتی هم مواجه شدیم.

رلاریجانی تصریح کرد: از ابتدای سال با شروع بارش‌ها، در استان‌های گلستان و مازندران که وضعیت حادی از نظر بارش و وقوع سیلاب داشتند، حضور و شرایط را از نزدیک رصد کردم و به دنبال آن در استان قم و استان مرکزی حضور یافتم، به منظور اینکه وضعیت را ارزیابی و میزان خسارت‌ها را رصد کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: برای جبران خسارت‌هایی که به هموطنان در سیلاب و بارش های اخیر وارد شده است بایستی هر چه سریع‌تر تصمیم گیری و اقدامات لازم آغاز شود.

ارسال نظرات