خبرهای داغ:
مرضیه هاشمی:

نگران بودم دیگر توفیق زیارت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را نداشته باشم

مجری پرس تی وی که اواخر سال ۹۷ در امریکا به جرم اعلام نشده توسط دولت این کشور زندانی شده بود، گفت: وقتی در زندان بودم فکر می‌کردم آیا واقعا می‌شود دوباره به مشهد و قم بروم؟ آیا دیگر توفیق زیارت امام رضا و حضرت معصومه علیهماالسلام را نخواهم داشت؟ این فکر که چنین اتفاقی ممکن است رخ دهد برایم سخت بود.
کد خبر: ۹۱۲۳۷۷۴
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مرضیه هاشمی مجری امریکایی الاصل شیعه پرس تی وی، مهمان دوازدهمین شب جشن همراهی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها بود.

هاشمی در این برنامه با اشاره به خاطرات مسلمان شدن خویش گفت: بعد از مسلمان شدن کتاب‌های مختلف در مورد معصومین علیهم السلام خواندم. اما وقتی اولین بار از امام علی علیه السلام شناخت پیدا کردم و کتاب خواندم اشک می‌ریختم. برایم سنگین بود که چطور این همه زندگی کرده ام و از چنین شخصیت بزرگ و مهمی شناختی نداشته ام. همینطور سختی‌هایی که امام علی علیه السلام در طول زندگی تحمل کرده اند برایم عجیب بود.

وی افزود: نمی‌توانم برای کسی توصیف کنم که وقتی برای اولین بار به نجف رفتم و حرم حضرت علی علیه السلام را دیدم چه حسی داشتم.

مجری پرس تی وی که اواخر سال ۹۷ در امریکا به جرم اعلام نشده توسط دولت این کشور بازداشت و زندانی شده بود در ادامه گفت: وقتی در زندان بودم فکر می‌کردم آیا واقعا می‌شود دوباره به مشهد و قم بروم؟ آیا دیگر توفیق زیارت امام رضا و حضرت معصومه علیهماالسلام را نخواهم داشت؟ این فکر که چنین اتفاقی ممکن است رخ دهد برایم سخت بود.

وی درباره خاطرات خبری خود در این برنانه با اشاره به دو واقعه تاریخی در فلسطین و امریکا گفت: وقتی مایکل بروان یک جوان ۱۸ ساله در فرگوسن امریکا را کشتند، ما در پرس تی وی تنها شبکه‌ای بودیم که از اتفاقات و اعتراضات آن زمان پخش مستقیم از این واقعه می‌رفتیم جالب است بدانید این اعتراضات در خود امریکا سانسور می‌شد. اما از سوی دیگر حضور تانک‌ها و نیرو‌های مسلح در آن شهر کوچک که جلوی مردم ایستاده بودند وحشتناک بود.

مجری پرس تی وی افزود: خاطره خبری دیگر من مربوط به فلسطین می‌شود؛ در جنگ غزه کودکان توسط رژیم صهیونیستی کشته می‌شدند، ولی در رسانه‌های غرب یا انعکاس داده نمی‌شد یا فقط گفته می‌شد که اسراییل فقط در حال دفاع از خود هست و حقیقت گفته نمی‌شد.

وی در مورد وضعیت شیعیان امریکا گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایران و بعد از ۱۱ سپتامبر فشار روی مسلمانان بسیار زیاد شده است. در سال ۲۰۰۶ من در امریکا زندگی می‌کردم در آن سال، اسراییل به لبنان حمله می‌کرد و جنایات مختلف جنگی انجام داد، در حالی که در آمریکا کسی حق نداشت به مردم لبنان کمک کند و اگر کسی این کار رو می‌کرد به زندان می‌افتاد، ولی کمک‌مالی مستقیم به سربازان اسراییل راحت بود در میدان شهری که من در آن زندگی می‌کردم برای سربازان اسراییلی آزادانه پول جمع می‌کردند.
ارسال نظرات