خدمت‌رسانی مستمر به سیل‌زدگان، رسانه‌های معاند و اپوزیسیون را عصبانی کرد

تلاش بیهوده «ضد نظام» برای القای ناکارآمدی + تصاویر

رسانه های معاند که از خدمت رسانی و امداد نیروهای نظامی عصبانی هستند، به دنبال انتشار اخبار کذب و ایجاد حاشیه هستند تا به این صورت تلاش نیروهای نظامی برای کمک به مردم را زیر سوال برده و موج نارضایتی را افزایش دهند.
کد خبر: ۹۱۲۳۸۸۰
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶

به گزارش  خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛از آخرین روزهای اسفند 97 و با ورود سامانه های بارشی قوی به کشور، بارندگی ها در برخی از استان های کشور زیاد شده و منجر به ایجاد سیل و آب گرفتگی در برخی از شهرستان های کشور شد.

از روزهای نخست تلاش نیروهای نظامی و دستگاه های اجرایی برای مقابله با اثرات سیل ستودنی بوده و همه دستگاه ها و نیروهای مردم برای حل مشکلات ناشی از سیل تلاش شبانه روزی داشته اند.

اما در این میان برخی از رسانه های ضد انقلاب و اپوزیسیون که همواره در تلاش هستند نظام را ناکارآمد جلوه دهند و عنوان کنند که اولویت کشور نجات جان مردم نبوده و به سیل زدگان رسیدگی نمی شود.

حاشیه‌سازی برای یک فریم عکس

اولین خبرسازی ها از حضور افراد و اشخاص در مناطق سیل زده شمال کشور انجام گرفت؛ در شرایطی که افرادی مانند پرویز فتاح برای بررزسی میزان خسارات وارد منطقه شده بودند، این رسانه‌ها با اتکا به یک تصویر شایعه ای را درباره او منتشر کردند.

پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از چهره‌های است که پس از سیل استان گلستان به سرعت به شمال کشور رفت و شخصاً در میدان خدمت حضور پیدا کرد.
 

 

اما واقعیت ماجرا چیست؟

یکی از خبرنگاران حاضر در این صحنه بعد از انتشار این شایعات واقعیت ماجرا را اینگونه بیان می کند که خانم خبرنگار هنگامی که پایش سر می خورد و نزدیک بوده است با تمامی لوازم خبرنگاری به درون آب بیفتند، از سوی فتاح گرفته می شود و این اقدام به موقع مانع فرو رفتن این خبرنگار در آب می شود.

رسانه های معاند و اپوزیسیون بعد از این شفاف سازی سکوت کرده و درباره خبر کذب خود توضیحی ندادند.

همزمان با این شایعه، آمدنیوز شایعه شبکه من و تو که همزمان با سفر روحانی به عراق ساخته و ادعا کرده بود کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک‌های مردم ایران را به زنان بی‌سرپرست عراقی اختصاص داده بود را منتشر کرد.

پیش از این نیز بار‌ها شبکه ضدانقلاب من‌وتو و کانال تلگرامی ضدانقلاب آمدنیوز هم شایعه هزینه کردن صدقه‌های مردم در کشور‌های فلسطین، یمن، لبنان و سوریه را مطرح کرده بودند.

این شایعات توسط رسانه‌های معاند درحالی منتشر می‌شود که این صدقات مردم ایران نیست که برای خارج از کشور خرج می‌شود بلکه شعبی در عراق، سوریه، لبنان، افغانستان، آذربایجان و تاجیکستان ... دارد که برای مردم همان جا هزینه می‌شود.

 

اما حقیقت این است که بعد از سرکشی فتاح از مناطق، کمک های زیادی از سوی کمیته امداد برای مردم منطقه و رسیدگی به آنها اختصاص پیدا کرد.

 

ماجرای روستای جلیزی چه بود؟/ عملیات نجات سوسنگرد با چاشنی جوسازی ضدانقلاب

با ورود سیل به خوزستان هم این رسانه ها از وقوع تیراندازی در روستای جلیزی دشت‌آزادگان خبر دادند؛  رسانه‌های ضدانقلاب با سوءاستفاده از این خبرها اقدام به نشر اکاذیب کردند. اما واقعیت ماجرا چه بود؟

شهروندان سوسنگردی سه‌شنبه شب از درگیری در اطراف روستای جلیزی خبر داده بودند که دقایقی بعد مشخص شد این درگیری ها در پی مخالفت کشاورزان و اهالی روستای جلیزی با هدایت سیلاب به روستا و زمین‌های کشاورزی به منظور در امان ماندن شهر سوسنگرد از خطر سیل رخ داده است.

مخالفت اهالی روستای جلیزی درحالی بود که از ۵ روز قبل، مسؤولان و بزرگان قبایل با آنها برای تخلیه روستا و بازکردن سیل‌بند رایزنی می‌کردند و وعده پرداخت خسارت به مردم داده شده بود تا با انفجار سیل‌بند شاکریه، منازل و تأسیسات حیاتی شهر سوسنگرد تخریب نشود.

همین درگیری های کوتاه باعث شد تا شبکه‌های معاند از لحظات اولیه حادثه برای سوء استفاده از این موضوع، اقدام به نشر تصاویر حادثه دزفول و اندیمشک به عنوان کشته و زخمی‌های حمله نیروهای امنیتی کردند که به سرعت دروغ بودن آنها فاش شد.

در حقیقت با شکسته شدن سیل بند شاکریه و ایجاد مسیر انحرافی از رودخانه کرخه به سمت تالاب هورالعظیم، خطر آب گرفتگی سوسنگرد برطرف شده و به این ترتیب جان هزاران نفر از اهالی سوسنگرد نجات پیدا کرد.

 

تکذیب شایعه برخورد سپاه پاسداران با مردم در مناطق سیل زده ایران

یکی دیگر از شایعاتی که در رسانه های معاند منتشر شده بود خبر برخورد سپاه با مردم در مناطق سیل زده و تیراندازی به سمت آنها بود؛ 

این رسانه ها مدعی شدند که سپاه پاسداران با هدف حمایت از تاسیسات نفتی موجود در منطقه دشت آزادگان، قصد داشتند سیل‌بندهایی که مردم ساخته بودند را شکسته و آب را به سمت منازل و مزارع مردم هدایت کنند. این موضوع باعث اعتراض مردم سیل‌زده شد ولی اعتراض آنها با گلوله مستقیم نیروهای دولتی مواجه شد».

در همین راستا سردار رمضان شریف، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن رد شایعات و فضاسازی های رسانه های معاند مبنی بر برخورد یگان های سپاه با مردم و فشار بر آنها برای تخلیه منازل مسکونی درمناطق سیل زده، اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهادی مردمی که ارتباطی صمیمی و معنوی با آحاد مردم به ویژه عشایر و روستاییان دارد، از قدرت گفتمانی خود برای مجاب کردن آنان برای دور شدن از مناطقی که احتمال خطر جانی برایشان دارد استفاده کرده و به مسئولین مربوطه در بخش های مختلف برای حل مشکلات مردم ناشی از حوادث طبیعی کمک می کند.

اما نکته مهم تر نقشه منطقه است که دروغ این رسانه ها را بیشتر از قبل مشخص می کند، همانطور که در تصویر زیر مشخص است، مسیر تاسیسات نفتی با مسیر سیل کاملا مجزا بوده و این اقدام تاثیری در صیانت از تاسیسات نفتی نداشته است.

 

 دروغ پردازی برای گرفتاران سیل در پلدختر

در ماجرای دیگر رسانه های اپوزیسیون سعی کرده اند عنوان کنند که جان مردم گرفتار در سیل در پلدختر برای مسئولان مهم نیست و خود مردم هستند که در شرایط بحرانی به هم کمک کرده اند؛ این در حالی است که در تصاویر منتشر شده برای بی توجهی مسئولان به مردم یک فرد بسیجی در کنار یک ماشین غیر شخصی به چشم می خورد.

از طرف دیگر آمد نیوز در حالی مدعی کمک رسانی مردم به همدیگر با پای پیاده می شود که در این ماجرا، یگان فاتحین بسیج (افرادی که در جنگ سوریه شرکت داشتند) به علت مسدود بودن جاده های مواصلاتی پلدختر، بیش از ۳۰ کیلومتر راه را با پای #پیاده پیمودند تا مایحتاج ضروری از جمله آب و غذا را به مردم پلدختر برسانند. اما آمد نیوز این اقدام یگان فاتحین را به عنوان بی تجهی مسئولان به مردم و دلسوزی مردم برای دکدیگر معرفی می کند.

 

بحران سازی با موضوع فرونشست در تهران

همزمان با انتشار خبر تشکسل جلسه بررسی اقدامات صورت گرفته درباره سیل اخیر با حضور رهبر انقلاب اسلامی و مسئولان لشگری و کشوری، کانال جعلی آمدنیوز در خبری این جلسه را به موضوع فرونشست زمین در منطقه 12 تهران در محدوده بازار و خیابان مولوی مرتبط دانست و سعی کرد در مطالبی به این دروغ خود دامن بزند:

 

اما نکته مهم تر این بود که باز هم دروغ این رسانه ها مشخص شد و علی محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ با تکذیب فرونشست زمین به دلیل بارندگی‌های اخیر، گفت: در این رابطه در شهر تهران به ویژه در منطقه ۱۲ مشکلی پیش نیامده است.

وی در خصوص فرونشست زمین در خیابان مولوی- محدوده بازار تهران اظهار کرد: این نشست مثل تمام نشست‌هایی است که در هر نقطه می‌تواند رخ دهد. در سال‌های پیش در محور‌های مختلف منطقه ۱۲ و مناطق دیگر هم شاهد این اتفاق بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه نشست‌ها دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد، گفت: در حوزه علم زمین شناسی فرونشست زمین می‌تواند دلایلی مختلفی مثل لرزش‌های زمین، سست بودن خاک‌های تحت الارضی، تغییر سطح آب‌های زیرزمین، سازه‌های قدیمی، آثار به جا مانده از قنات‌ها، رشته قنات‌ها و ... داشته باشد.

این در حالی است که بررسی اخبار در چند سال گذشته حاکی از آن است که در طول سال چندین مورد فرونشست خاک در اقصی نقاط منطقه 12 تهران به ثیت رسیده است و این فرونشست اساسا ربطی به سیل ندارد چرا که تنها در فشم و کن در تهران سیل به صورت مقطعی و چند ساعت جاری شده بود.

 

روایت سفیر ایران از بی‌اعتمادی به رسانه‌های فارسی وابسته به آمریکا و انگلیس

حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در انگلیس در پیامی توئیتری نوشت: «چقدر این روزها رسانه های فارسی زبان وابسته به بودجه های دولتی آمریکا و انگلیس شامل BBC فارسی، من و تو، رادیو فردا و صدای آمریکا اخبار سیل در ایران را جهت اثبات بی کفایتی مسئولین پوشش دادند. در حالیکه امروز از رئیس جمهور تا وزیران و فرماندهان نظامی همه درکنار مردم در صحنه حضور دارند.»

بعیدی نژاد اضافه کرد: «بر اساس آخرین نظرخواهی انجام گرفته توسط موسسات خارجی، اعتماد مردم به این رسانه های فارسی زبان تا حد زیادی کاهش یافته است. مردم مطمئن شده اند که سیاست این رسانه ها در پوشش اخبار ایران همگی بر ایجاد شکاف میان مردم و‌مسئولین و اثبات ناکارآمدی نظام برای تامین هدف تغییر نظام استوار است.»

آنچه که مشخص است این بوده که جنگ رسانه ای علیه ایران واقعیتی غیرقابل انکار است. در شرایطی که این رسانه ها مدعی دلسوزی برای مردم هستند با انتشار اخبار خود سعی درایجاد تفره و نارضایتی عمومی بوده و در این شرایط متضرر اصلی مردم خواهند بود.

این رسانه با انتشار این دست خبرها سعی می کنند ماهی خود را از آب گل آلود سیل بگیرند و با انتشار این اخبار بودجه خود از سرویس های جاسوسی و برانداز را به طور کامل دریافت کنندو

چیزی که در رسانه های ضدانقلاب مشاهده می شود تمرکز بر حاشیه سازی، ایجاد تفرقه بین مردم و مسئولین امدادرسان است که نتیجه آن عدم کمک رسانی به خود مردم سیل زده خواهد شد، موضوعی که دلخواه این رسانه های معاند است که به وسیله آن اهداف شوم خود را دنبال کنند.

منبع:راه دانا

انتهای پیام/ط

ارسال نظرات
آخرین اخبار