نماينده ولي فقيه در استان مرکزی گفت: مديريت صحيح در مبداء و مقصد، نسبت به جمع آوري و توزيع در بين مردم مناطق سيل زده، مي تواند بخش زيادي از مشكلات مرحله اول اين حادثه را جبران نمايد.
کد خبر: ۹۱۲۳۹۳۰
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي؛ آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه شهرستان اراك در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه؛ سنگر نماز جمعه را يك كلاس تعليم تربيت دانست و گفت: نماز جمعه محل بيان سياستهاي اسلامي و دفاع از مشكلات مردم در مقابل آسيب هاي اجتماعي است.

وي در خطبه اول با اشاره به حوادث سيل و همراهي مردم در كمك به مردم آسيب ديدگان افزود: در دين مبين اسلام صدها آيه قرآن و روايات مختلف از پيامبر(ص) و ائمه معصومين (ع ) وجود دارد، كه مردم را به حمايت و همراهي با نيازمندان و بيماران تشويق مي كند و هر قدمي كه مردم در اين راه برمي دارند؛ عمل صالح به حساب مي آيد.

امام جمعه اراك به بركات كار خير در دنيا پرداخت و تاكيد كرد: هر عمل ، قدم و كار خيري كه در دنيا انجام پذيرد، خداوند متعال هزاران كار خير در دنيا و آخرت براي او به همراه خواهد آورد و امام حسين (ع) نمونه اين كار خير است كه بعد از 1400 سال چنين بركاتي را براي مردم به همراه داشته و اين عظمت، نتيجه كار و عمل صالح براي خدا بوده است.

نماينده ولي فقيه به كمك رساني و همراهي مردم استان مركزي به سيل زدگان اشاره و تصريح کرد: مردم شريف استان مرکزی به مانند ديگر استان هاي كشور به ياري سيل زدگان شتافتند و خداوند متعال اين كمك ها و همراهي مردم را به عنوان عمل صالح در پرونده اعمال‌شان ثبت خواهد نمود.

آيت الله دري نجف آبادي در خطبه دوم با اشاره به در پیش بودن ماه شعبان به بیان فضیلت های این ماه پرداخت و گفت: ماه رجب و شعبان مقدمه اي براي ورود به ماه مبارك رمضان خواهد بود و شعبان المعظم ماه رسول الله (ص) است و مناجات شعبانيه و اعياد مبارك اين ماه نشان از نوراني بودن و فضيلت فراوان آن دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبري با تاكيد، نسبت به برگزاري با شكوه اعياد ماه شعبان در سطح كشور گفت: دشمنان انقلاب و اسلام و رسانه هاي بيگانه و انگليسي به دنبال تحريف جايگاه اهل بيت (ع) هستند و آسيب زدن به موضوع مهدويت در بين نسل نوجوان و جوان كشور از اهداف پليد دشمنان است كه بايد در مقابل ترفندهاي بيگانگان هوشيار بود.

آيت الله دري نجف آبادي با تاكيد بر ارسال نيازهاي ضروري به سيل زدگان، افزود  نيروهاي مسلح، كميته امداد، مساجد، روحانيون و ديگر اقشار مردمي كه كار جمع آوري كمك ها را عهده دار هستند؛ بايد توجه جدي درخصوص ارسال كالاهاي مورد نياز مردم سيل زده داشته باشند و با جدیت این مهم را دنبال كنند.

وي همچنين گفت: مديريت صحيح در مبداء و مقصد، نسبت به جمع آوري و توزيع در بين مردم مناطق سيل زده، مي تواند بخش زيادي از مشكلات مرحله اول اين حادثه را جبران نمايد و در مراحل بعد بايد به دنبال ساخت مسكن و همچنين استفاده از اساتيد دانشگاهي و روانشناسان مجرب درخصوص كاهش مشكلات روحي مردم در اين حادثه بود.

نماينده ولي فقيه در استان تصريح كرد: بارندگي فراوان اخير يك هشدار جدي درخصوص لزوم برنامه ريزي جدي مسئولين در وزارت كشور، راه و شهرسازي و شهرداري ها نسبت به ايمن سازي مكان هاي در معرض سيل بود و بايد با لايروبي و مناسب سازي معابر و رودخانه ها از بروز چنين حوادثي در سطح كشور جلوگيري شود.

عضو مجمع تشخيص مصلح نظام به فرمايشات رهبرمعظم انقلاب در روز عيد مبعث پرداخت و گفت: رهبري انقلاب؛ بعثت پيامبر(ص) را برقراري توحيد، كرامت انسان، عدالت، فضيلت، معنويت و مبارزه با طاغوت دانستند و فرقي نمي كند اين طاغوت؛ طاغوت ابوسفيان باشد؛ يا طاغوت ترامپ ، نتانياهو و امثال اينها.

وي در ادامه به سالروز شهداي انقلاب اشاره و گفت: سالروز شهيدان آيت الله محمد باقر صدر، صياد شيرازي، آويني كه در اين هفته قرار دارند را گرامي مي داريم و اين شهيدان از اصحاب علم  اجتهاد و جهاد بودند و همه اين ها يك شاخص و يك الگوي ارزشمند براي انقلاب خواهند بود .

عضو مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: عليرغم اينكه محدويت هايي از سوي دشمنان براي صنعت هسته اي كشور بوجود آمده است ولي نبايد دانش هسته اي و فناوري هاي جديد در اين صنعت متوقف شود. بایستی صنعت هسته اي در كشور آنقدر افزايش و با آمادگي بالايي باشد؛ تا در مقابل بدعهدي آمريكا و اروپائيان بتوانيم اقدامات مناسبي داشته باشيم.

آيت الله دري در پايان با محكوم كردن به رسميت شناختن بلندي هاي جولان و واگذاري آن به اسرائيل توسط آمريكا تصريح كرد: امت اسلام با جمعيتي نزديك به دو ميليارد نفر، هرگز اين ننگ ها را به دامن خود نخواهد پذيرفت و سر قدس شريف با هيچ كس معامله نخواهند كرد؛ بيت المقدس به ملت مظلوم فلسطين تعلق دارد، كه در اين راه هزاران شهيد ، اسير و فداركاري هاي ديگر عليه كفار داشته اند و دشمنان اين آرزو را به گور خواهند برد.

ارسال نظرات