امام جمعه خرم‌آباد گفت: کمک‌های اساسی مورد نیاز است و مسؤولان به وعده‌های خودشان مبنی بر کمک به سیل‌زدگان عمل کنند.
کد خبر: ۹۱۲۳۹۳۸
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی روز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تبریک تولد حضرت ولی عصر(عج) در ماه مبارک شعبان افزود: سیل خروشان و ویرانگر که در لرستان اتفاق افتاد همه شهرهای ما را درگیر کرده است.

 

وی با بیان اینکه در برخی شهرها متاسفانه سیل ویرانگر بوده و خسارات سنگینی وارد کرده است، تصریح کرد: از همه نقاطی که دچار سیل شد، بازدید کردم، خسارت باور نکردنی بر لرستان وارد شده است.

 

امام جمعه خرم‌آباد بیان کرد: جاده خرم‌آباد ـ پلدختر در 100 کیلومتر خراب شد و از ویسیان تا پلدختر هیچ پلی باقی نماند.

 

میرعمادی با بیان اینکه امکانات کشاورزی از بین رفت و قابلیت کشت وجود ندارد، گفت: روستاهای فراوانی در پلدختر، معمولان،دلفان، کوهدشت به دلیل بالا آمدن سد سیمره در محاصره آب هستند.

 

وی با بیان اینکه شهرستان‌های دوره و دورود، بروجرد، الیگودرز نیز دچار خسارت شده است، اظهار کرد: 40 روستای لرستان در معرض رانش زمین شده‌اند و احشام و دام‌ها و سدهای ماهی استان نیز از سیلاب آسیب زیاد دیده‌اند.

 

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه تمام سرمایه عمر مردم در پلدختر و معمولان، دورود و خرم‌آباد و کوهدشت و دلفان اسباب و لوازم خانگی از بین رفت، گفت: مردم سیل زده نیاز به کمک دارند و درشرایط روحی و روانی خوبی نیستند.

 

وی با بیان اینکه در برخی از روستاها هنوز کمکی به آنها نرسیده است، اظهار کرد: امدادرسانی باید با قوت ادامه داشته باشد و مرحله پاکسازی نیز باید انجام شود.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: امید است مسئولان تا آخر در کنار مردم باشند و به مسئله روحی و روانی مردم توجه شود؛ امروز کمک‌های اساسی مورد نیاز است و مسؤولان به وعده‌ها و تصمیمات عمل کنند.

 

وی اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه باید انجام شود اگر حق لرستان در سدسازی و تخصیص آب داده می‌شد امروز این اتفاق نمی افتاد؛ سدسازی، لایروبی رودخانه‌ها، حفظ حریم رودخانه و آبخیزداری در لرستان باید انجام شود.

 

میرعمادی با بیان اینکه همبستگی و ولایتمداری این مردم سیل‌زده افتخار ایران است، تصریح کرد: سیل ایران آمریکا را رسوا کرد و ما باید هوشیار باشیم که آمریکا با ملت ایران و ارزش‌های این ملت کینه دارد.

 

امام جمعه خرم‌آباد در پایان خاطرنشان کرد: 20 فروردین روز ملی انرژی هسته‌ای است و ما در این مورد فراز و نشیب فراوانی در طول تاریخ داشته‌ایم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات