معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه به گزارش‌های مردمی مبنی بر تخلف واحد‌های عرضه مواد غذایی رسیدگی می‌شود، گفت: ۷۳۶ نوع مواد غذایی فاسد در شاهرود کشف و معدوم شد.
کد خبر: ۹۱۲۴۰۲۲
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر احسان بینش معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن بیان اینکه طی ۱۰ روز شروع طرح سلامت نوروزی در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ۷۳۶ مورد مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شده است، ابراز داشت: از این میزان ۱۲۵ مورد لبنیات، ۲۴۲ مورد مواد پروتئینی، طعم‌دهنده‌ها و رنگ‌ها ۱۴ نوع، گروه شیرینی و نان و آجیل ۱۳۲ مورد و گروه کنسرو و کمپوت و نوشابه‌ها و مشابه ۲۲۳ مورد را شامل می‌شود.
وی بابیان اینکه هشت مورد گزارش متفرقه مردمی و ۱۰ گزارش از طریق سامانه ۱۹۰ رسیدگی شده است، اضافه کرد: طی مدت مذکور با ۷۶ دست‌فروش دوره‌گرد برخورد و نظارت و بازرسی‌های مشترک با سازمان‌ها و دستگاه‌های دیگر نوروزی صورت گرفته است.
معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه به منظور ارتقا سلامت مسافران نوروزی ۱۲۱ بازدید از اماکن بین‌راهی صورت گرفته است، ابراز داشت: در این بازدید‌ها تنها سه مورد به مراجع قضائی معرفی شدند.
بینش بابیان اینکه از مراکز تهیه، توزیع و طبخ مواد غذایی، اماکن بین‌راهی، شبکه‌ها و سامانه‌های آب‌رسانی بازدید می‌شود، تصریح کرد: از تعداد یک هزار و ۲۰۴ مورد بازدید از مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی حساس ۱۱ مورد اخطاریه نواقص بحرانی صادر و ۲۷ مورد به مراجع قضائی معرفی و ۳۷ مورد اخطاریه نواقص غیر بحرانی صادر و هشت مرکز تعطیل‌شده است.
وی ضمن بیان اینکه ۴۲۰ مورد از اماکن عمومی حساس بازدید به عمل‌آمده است، اضافه کرد: تعداد چهار اخطار موارد نواقص بحرانی و چهار مورد اخطار نواقص غیر بحرانی، یک مورد معرفی به مراجع قضائی و دو واحد تعطیل‌شده است.
گفتنی است: میانگین اکیپ نظارتی در هر روز یک اکیپ و میانگین تعداد پرسنل فعال در اکیپ‌های بازرسی و نظارتی ۲۲ نفر گزارش‌شده است که معادل دو هزار و ۵۴۴ نفر ساعت حجم کاری این مدت ۱۰ روز را تشکیل می‌دهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها