خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج اردویی، راهیان نور و گردشگری خراسان جنوبی خبر داد

اعزام بیش از 2هزار نفر نوروز 98 به راهیان نور/ لغو اعزام 700نفر بر اثر وقوع سیل در خوزستان

مسئول سازمان بسیج اردویی، راهیان نور و گردشگری خراسان جنوبی گفت: ایام نوروز امسال تعداد 2 هزار و 26نفر به اردوی سیاحتی ـ زیارتی راهیان نور اعزام شدند که از این تعداد 580نفر با خودروی شخصی و مابقی با اتوبوس ها اعزام شدند.
کد خبر: ۹۱۲۴۱۵۰
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸

مجتبی قنبری مسئول سازمان بسیج اردویی، راهیان نور و گردشگری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: اردوی راهیان نور محلات در ایام نوروز 98 از 22 اسفند آغاز شد و تا 11 فروردین ادامه داشت.

وی با بیان اینکه اعزام کاروانهای راهیان نور جنوب در 6 مرحله صورت گرفت عنوان کرد: در این مدت 25 اتوبوس و 130 خودروی شخصی از خراسان جنوبی به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند.

مسئول سازمان بسیج اردویی، راهیان نور و گردشگری خراسان جنوبی افزود: ایام نوروز امسال تعداد 2 هزار و 26نفر به اردوی سیاحتی ـ زیارتی راهیان نور اعزام شدند که از این تعداد 580نفر با خودروی شخصی و مابقی با اتوبوس ها اعزام شدند.

وی متذکر شد: به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی ، شدت بارندگی ها و وقوع سیل در خوزستان تعداد 11 اتوبوس و 50 خودروی شخصی به تعداد 700نفر سفر خود را به این منطقه کنسل کردند.

قنبری خاطرنشان کرد: در دو مرحله آخر اعزام ( ششم و نهم فروردین) منطقه عملیاتی فکه، فتح المبین و کانال کمیل بر اثر آب گرفتگی بسته شده بود و برنامه های روز سوم حذف شد و بازدید از یادمانهای دیگری همچون بیت المقدس به برنامه اضافه شد. همچنین این کاروانها یک روز زودتر در 11 فروردین بازگشتند.

وی با بیان اینکه زائرین راهیان نور تعداد 349نفر از طلاب و روحانیون و مابقی از محلات بودند گفت: استقبال به صورت خانوادگی نسبت به سال قبل بیشتر بود و در ثبت نام ها امسال رشد قابل توجهی داشتیم.

مسئول بسیج اردویی گردشگری استان ادامه داد: امسال حداقل 10درصد افزایش اعزام زائر به راهیان نور جنوب را شاهد بودیم که بر اثر شرایط نامساعد جوی و وقوع سیل در خوزستان این امر میسر نشد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه هیچ گونه مشکلی برای زائرین در طول سفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور بوجود نیامد و در شلوغ ترین ایام به لحاظ امکانات در اردوگاه راهیان نور خراسان جنوبی در اهواز مشکل خاصی نداشتیم.

قنبری افزود: متأسفانه شرایط جوی نامساعد و وقوع سیل در ایام نوروز و شدت گرفتن فعالیت های جهادی در خوزستان امسال اردوی راهیان نور را تحت الشعاع قرار داد و حتی کسانی که از استانهای دیگر  بدون برنامه ریزی قبلی وارد منطقه شدند بر اثر بسته شدن راه ها مجبور به اسکان شدند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت وخیم شدن اوضاع چنانچه درخواستی صورت گیرد؛ اردوگاه راهیان نور خراسان جنوبی در اهواز با ظرفیت 600 نفر آمادگی دارد سیل زدگان احتمالی خوزستان را اسکان دهد.

 مسئول سازمان بسیج اردویی، راهیان نور و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه اعزام بعدی راهیان نور غرب است که از اواسط تیرماه آغاز می شود گفت: امسال برخلاف سالهای قبل اعزام ها در بازه زمانی کمتر و با تعداد بیشتر کاروانها خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار