خبرهای داغ:
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر کمک‌های نقدی مردم به مناطق سیل‌زده گفت: کمک‌های اولیه رسیده و تقریباً در حال انبار شدن است و در ادامه باید کمک‌های نقدی مردم برسد.
کد خبر: ۹۱۲۴۱۸۲
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد امیرآبادی فراهانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد مردمی کمک به سیل‌زدگان کشوراستان قم با آیت‌الله مکارم‌شیرازی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به سیل اخیر کشور اظهار داشت: امیدواریم در این کار خداپسندانه‌ای که اعضای ستاد شروع کرده‌اند بتوانیم قدم کوچکی در راستای التیام آلام مردم سیل‌زده برداریم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از تشکیل ستاد مردمی کمک‌رسانی به سیل‌زدگان کشور در استان قم و بعد از تأکید مقام معظم رهبری بر پررنگ‌تر شدن کمک‌رسانی به سیل‌زدگان، روز گذشته به همراه جمعی از مسئولان به منطقه لرستان سفری داشتیم تا از نزدیک با وضعیت مناطق آسیب‌دیده آشنا شویم.

وی با بیان اینکه استان قم به‌عنوان استان معین استان لرستان معرفی‌شده است، تصریح کرد: شهرستان چگینی که ۲۲۰ روستا دارد به ما واگذار کرده‌اند، پل‌ها در این شهرستان تخریب‌شده و ۷۲ روستا کاملاً از دسترس خارج است و امکان رساندن کمک‌های زمینی وجود ندارد آنچه در مقدمات کار باید صورت بگیرد راه‌های دسترسی و آب و بر ق. منطقه باید وصل شود.

امیرآبادی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مناطق سیل‌زده ابراز کرد: بسیاری از خانه‌ها در مناطق آسیب‌دیده دیگر قابل‌استفاده نیست و بخشی از آن را مردم تخلیه کرده‌اند، البته به دلیل تخلیه خانه‌ها قبل از وقوع سیل از وقوع یک فاجعه انسانی در این مناطق جلوگیری شد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر کمک‌های نقدی مردم به مناطق سیل‌زده خاطرنشان کرد: کمک‌های اولیه رسیده و تقریباً در حال انبار شدن است و در ادامه باید کمک‌های نقدی مردم برسد.

امیرآبادی با اشاره به اختصاص ۵ درصد از بودجه سالانه کشور به بحران‌ها از سوی دولت گفت: پول نقدی با بودجه مصوب تفاوت دارد چراکه منابع محدود است و با توجه به محدودیت منابع باید اقدام به برنامه‌ریزی کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کمک‌رسانی به بخشی از دورود و راه شهرستان معمولان به ما واگذارشده است، استان قم در حال تلاش است تا کمک‌های مردمی به لرستان ارسال شود، تأکید بر کمک‌های نقدی است تا بتوان کمک‌های لازم را انجام داد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها