خبرهای داغ:
امام جمعه همدان گفت: در سال‌های اخیر نامگذاری سال با عناوین اقتصادی گره خورده اما متأسفانه مسئولین با این شعارها به صورت همایشی و خیابانی برخورد می‌کنند این در حالی است که تحقق شعارها نیازمند مطالعات عمیق و بومی در حوزه شهرستان و استان است زیرا راهکارهای اجرایی در شهرستان‌های مختلف، متفاوت است.
کد خبر: ۹۱۲۴۲۰۸
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶

متأسفانه مسئولین با شعارهای سال به صورت همایشی و خیابانی برخورد می‌کنندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی در شورای اداری شهرستان بهار با قدردانی از کسانی که در ایام نوروز به مردم خدمت کردند، اظهار کرد: استان همدان در میزان بارندگی‌های اخیر پس از استان‌های ایلام و لرستان در رتبه سوم قرار داشت و متوسط بارندگی ۱۳۴ میلیمتر در ۳۰ ساعت بسیار خوب مدیریت شد.

وی با بیان اینکه آنچه باعث جلوگیری از بحران شد، مدیریت مسئولین و همراهی مردم بود که اگر این مدیریت جهادی همیشگی باشد و ادامه یابد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، تأکید کرد: رصد آسیب‌های وارده به جامعه کشاورزی بسیار ضروری است کمااینکه در این سیل حواشی شهرها و مناطق کم‌برخوردار بیشترین آسیب و خسارات را دیدند که آسیب‌ها به صورت واقعی باید شناسایی و جبران شود.

امام جمعه همدان اظهار داشت: در شهرستان بهار شغل بیشتر مردم کشاورزی است که ممکن است دچار آسیب شده باشند بنابراین این آسیب‌ها باید بررسی، احصا و گزارش شود.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال رونق تولید گفت: تحقق رونق تولید به اراده، عزم و برنامه‌ریزی مسئولان اجرایی و همت مردم بستگی دارد و باید راهکارهای اجرایی شدن رونق تولید مطالعه شود.

شعبانی اضافه کرد: در سال‌های اخیر نامگذاری سال با عناوین اقتصادی گره خورده اما متأسفانه مسئولین با این شعارها به صورت همایشی و خیابانی برخورد می‌کنند این در حالی است که تحقق شعارها نیازمند مطالعات عمیق و بومی در حوزه شهرستان و استان است زیرا راهکارهای اجرایی در شهرستان‌های مختلف، متفاوت است.

وی با بیان اینکه برای ارائه راهکار باید از نخبگان جامعه به معنای واقعی کلمه استفاده شود تا با رونق تولید، اقتصاد مقاومتی نیز شکل گیرد، تصریح کرد: اسلام نگرش مثبتی به تولید ثروت دارد و تولید ثروت باید به صورت حداکثری و مصرف به صورت حداقلی در نظر گرفته شود تا اقتصاد رشد کند.

* باید یار و یاور سیل‌زدگان باشیم

امام جمعه بهار نیز با تبریک اعیاد پیش رو، به فرموده امیرالمومنین (ع) و بیان ایشان مبنی بر اینکه از لحظه‌ای که فضیلت روزه ماه شعبان را از بیان پیامبر رحمت شنیدم تاکنون روزه این ماه از من قضا نشده است اشاره کرد و گفت: امیدواریم ما نیز پیرو این حضرت باشیم.

حجت الاسلام حبیب الله حاتم نیا بابیان اینکه با توجه به حوادث اخیر با فراخوان عمومی باید یار و یاور سیل‌زدگان باشیم، گفت: آسیب‌های روحی و روانی باید بیشتر از خسارات مالی در نظر گرفته شود و هر یک به گونه‌ای و به هر وسیله‌ای تسکین آلام سیل زدگان باشیم.

وی افزود: از سپاه و ارتش و نیروی انتظامی و نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای پای کار بودن در حوادث اخیر تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: خداوند در دل هر شری که به ظاهر بر اهل ایمان نازل می‌شود خیر کثیری برای اهل ایمان دارد که درک ما از فهمیدن آن خیری که در درون شر نهفته است، کوتاه است کمااینکه سیل، همدلی و برادری را در کشور تازه کرد.

* مردم شهرستان بهار در کنار دستگاه‌های اجرایی پای کار بودند

فرماندار بهار نیز با اشاره به گام دوم انقلاب گفت: در سال جاری شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود و کار جهادی و جوان گرایی در دستور کار قرار دارد.

احسان قنبری اضافه کرد: نام‌گذاری سال‌ها از سال ۸۷ تا امسال اکثراً اقتصادی بوده و تنها یک بار کلمه سیاسی و فرهنگ در این شعارها ذکر شده که نشان دهنده اهمیت اقتصاد در کشور ماست و ما در عرصه‌های مختلف موفق عمل کرده‌ایم و در جنگ اقتصادی نیز باید کمر همت بسته و نقاط قوت را تقویت کنیم و به گفته مقام معظم رهبری به صورت مجاهدانه و عالمانه کار کنیم و در شهرستان با کار کارشناسی به تحقق شعار سال کمک کنیم.

وی افزود: با وجود بارش‌های کم سابقه، در شهرستان بهار هیچ گونه تلفات جانی گزارش نشده و مصدومان نیز به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

فرماندار بهار ادامه داد: مردم شهرستان بهار در کنار دستگاه‌های اجرایی پای کار بودند و همه امکانات خود را به کار گرفتند.

وی از مردم و کشاورزان همراه، دستگاه‌های خدمات رسان شامل آب، برق، گاز، مخابرات، هلال احمر، شهرداری‌های بهار، لالجین، صالح آباد و صالح آباد مهاجران، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، منابع آب، راهداری و بنیاد مسکن به دلیل مدیریت بسیار خوب در حوادث اخیر تقدیر کرد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات