خبرهای داغ:
معاون فرهنگی مسجد جمکران:

آغاز جشن های دهه مهدویت از 20 فروردین / برگزاری برنامه نرجسانه با حضور مرضیه هاشمی

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از آغاز جشن های دهه مهدویت از 20 فروردین خبر داد و گفت: 50 برنامه کلی در اعیاد نیمه شعبان در قم و سراسر کشور برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۲۴۲۱۵
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام یاسین حسین آبادی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن جشن‌های نیمه شعبان و دهه مهدویت، اظهار داشت: معاونت خدمات به زائرین در مسجد مقدس جمکران ایجاد شده است که ناظر بر نیاز‌های زائرین در حوزه‌های مختلف است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از سال گذشته جشن‌های نیمه شعبان از یک روز به ده روز و در کل کشور برگزار می‌شود و امسال نیز از ۲۰ فروردین جشن‌ها آغاز می‌شود.

حسین آبادی افزود: اختتامیه جشن‌های نیمه شعبان نیز روز نیمه شعبان با برگزاری برنامه شکرگذاری خواهد بود.

وی ادامه داد: مراسم و آئین‌ها، جُنگ‌ها و جشن‌های شادی از جمله برنامه‌های این ایام است که جمعا ۵۰ برنامه برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ابراز داشت: امسال یک برنامه ریزی برای غبارروبی بانوان خواهیم داشت و اجتماع جوانان عاشورایی سراسر کشور ۲۳ فروردین برگزار می‌شود.

وی افزود: همایش پیرغلامان مهدوی نیز امسال برای دومین بار برگزار می‌شود و از فعالان این حوزه تقدیر به عمل می‌آید.

حسین آبادی ابراز داشت: در این همایش از نشان ندبه انتظار رونمایی می‌شود که به پیرغلامان شاخص اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه نرجسانه یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در دهه مهدویت برگزار می‌شود و در این برنامه از مرضیه هاشمی تقدیر به عمل می‌آید.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تاکید کرد: کرسی ملی تلاوت آیات مهدوی ۳۰ فروردین ماه با حضور قاریان مطرح کشور برگزار خواهد شد.

وی ابراز داشت: پویش قدمی برداریم دیگر برنامه‌ای است که در دهه مهدویت برگزار می‌شود و علاوه بر این اسکان رایگان زائران نیز در دستور کار قرار دارد.

حسین آبادی تصریح کرد: جشنواره عکس قاب فیروزه‌ای دیگر برنامه‌ای است که به منظور تهیه آثار فاخر از مسجد جمکران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در دهه مهدویت میزبان استان‌های زنجان، سمنان، اصفهان، تهران و یکی از استان‌های همدان یا مرکزی خواهیم بود که هر کدام یک شب برنامه‌ای جشنی را در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهند کرد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به سیل اخیر در برخی استان‌های کشور، تاکید کرد: از ابتدای امسال سه هفته متوالی تمامی نذورات مردمی را با اطلاع رسانی قبلی به مردم سیل زده اختصاص دادیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار