فرمانده هوانیروز ارتش گفت: بی سابقه ترین ماموریت هوانیروز در امدادرسانی به لرستان بوده و 300 ساعت پرواز بالگردها برای امدادرسانی به سیل زدگان لرستان صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۱۲۴۲۳۶
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، امیر یوسف قربانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برابر تدابیر امیر فرماندهی کل ارتش و امیر فرماندهی نیروی زمینی، هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مجموع و در تمامی استان‌های گرفتار در بحران سیل، با بکارگیری ۲۵ فروند بالگرد اقدامات مردم‌یاری را پی‌گرفته است.

 

 

 

وی اضافه کرد: تاکنون ۶۲۰ سورتی پرواز انجام شده و بالگرد‌های هوانیروز ۳۰۰ ساعت پرواز انجام داده اند به طوری که طی این پرواز‌ها بیش از سه هزار نفر ترابری و ۱۲۲ تُن بار جابجا شده است. به گفته وی می‌توان گفت بی‌سابقه‌ترین ماموریت هوانیروز در امدادرسانی به مردم شریف استان لرستان صورت گرفته است.

 

 

 

 امیر قربانی تصریح کرد: هوانیروز ارتش در کنار سپاه پاسداران، هلال احمر و سایر دستگاه ها و نهادهای امدادرسان در حال ارائه خدمات به سیل زدگان هستند و جابجایی تانکر‌های آب و آب‌رسانی به مناطق سیل‌زده استان لرستان از دیگر ماموریت‌های انجام شده توسط هوانیروز است.

 

 

 

 وی بیان کرد: خستگی‌ناپذیری خلبانان هوانیروز ارتش و اشتیاق آن‌ها برای امدادرسانی و کمک به هموطنان‌شان در استان‌های سیل‌زده نکته قابل توجهی در انجام ماموریت مردم‌یاری نیروی زمینی ارتش محسوب می‌شود. 

 

 

 

به گفته وی برابر درخواست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر ترابری نفرات متخصص این وزاتخانه برای ترمیم دکل‌های مخابراتی، بالگرد‌های هوانیروز این ماموریت مهم را نیز انجام دادند تا بستر ارتباط مخابراتی مناطق سیل‌زده فراهم شود.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات