مسئول سابق گروه جهادی دانشجویی صراط الحمید گفت: گروه‌های جهادی همواره جبران کم‌کاری مسئولان را می‌کنند، انتظار ما از مسئولان این است که کمک حال و کمک یار ما باشند.
کد خبر: ۹۱۲۴۲۹۴
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، اردو‌های جهادی بستر و زمینه مناسبی هم برای رشد معنوی و هم تبیین مفاهیم ارزشمند انقلاب به اقصی نقاط ایران است، به خصوص اگر این اردو‌ها در قالب گروه‌های دانشجویی یعنی آینده سازان کشور برگزار شود که علاوه بر تعمیق روابط دانشجویان و ارتباط قلبی میان آن‌ها بیشتر در جریان مشکلات و معضلات کشور قراد می‌گیرند که خود نقش بسزایی در حل آتی این مشکلات خواهد داشت.

گروه جهادی دانشجویی صراط الحمید دانشگاه علوم پزشکی مشهد از جمله گروه‌های جهادی دانشجویی است که با احساس تکلیف و وظیفه نسبت به انقلاب و آرمان‌های مقدس آن پای در صحنه گذاشته است و مشغول خدمت رسانی به محرومین و مستضعفان در مناطق روستایی، حاشیه شهر و حتی در دور دسترین مناطق ایران در حوزه بهداشت و درمان که در تخصص آن هاست شده است.

در ادامه گفتگوی تفصیلی با محمد رضا متقیان نژاد مسئول سابق گروه جهادی دانشجویی صراط الحمید دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواهیم داشت تا از تجربیات و خاطراتش بشنویم، صراط الحمید اخیرا در جشنواره جهادگران برتر کشور در حوزه بهداشت و درمان توانست جایگاه دوم را کسب کند.

دانشجو: چرا تمرکز برنامه‌های اردو‌های جهادی شما بیشتر در حاشیه شهر و روستا‌ها بود؟
متقیان نژاد: علت اصلی هدف گذاری و تمرکز ما در خدمت رسانی در حوزه سلامت به مناطق و روستا‌های محروم کمبود رسیدگی‌های وزارت بهداشت و درمان و شبکه‌های بهداشت دانشگاه‌های مختلف است؛ البته یک سری کمبود و کاستی‌های دیگری نیز وجود دارد که گروه جهادی ما این نیاز را دید تا تمرکز ما روی این مناطق باشد.

دانشجو: منظور از کمبود‌ها و مشکلات دقیقا چه نوع معضلاتی است؟
متقیان نژاد: مشکل اصلی در روستا‌ها بیماری‌های خاص موردی است که به دلیل کمبود بیمارستان‌ها تخصصی در منطقه و یا در صورت وجود بیمارستان نبود نیروی کار متخصص در آنجاست، خیلی از پزشکان تمایل به حضور در این مناطق را ندارند و از آن طرف هم نداشتن توان مالی فرد برای آمدن به شهر و درمان آن شاهدیم از این مشکل رنج می‌برند وظیفه خود دیدیم در این مناطق خدمات تخصصی بهداشت و درمان به خصوص آموزش سلامت روان و جامعه تناسب با فرهنگ آن محل، منطقه و روستا ارائه دهیم.

ارسال نظرات