خبرهای داغ:
ردیف کار خطی نیمه اتوماتیک بذر در مازندران ساخته شده است که قیمت تمام شده و فروش آن با نمونه خارجی تفاوت بسیار زیادی دارد.
کد خبر: ۹۱۲۴۳۱۶
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
ردیف کار خطی نیمه اتوماتیک بذر در مازندران ساخته شد 
 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی  از مازندران، یکی از دلائل عدم رقبت جوانان به پیگیری شغل کشاورزی پیگیری سنتی کاشت، داشت و محصولات کشاورزی است.

در کنار سنتی بودن کشت محصولات کشاورزی عملکرد اقتصادی کاشت برخی از محصولات چندان مناسب نبوده است، به همین دلیل بسیاری از جوانان و نوجوانان بی زار از توجه به مباحث کشاروزی به سمت فعالیت‌های خدماتی روی می‌آورند.

این رسانه در کنار انعکاس فعالیت‌های علمی پیگیری آخرین دستاوردها و نبوغ در زمینه محصولات تولیدی کمک کار کشاورزی در استان مازندران است.

دستگاه  بذر کار، ردیف کار خطی دستی نیمه اتوماتیک از نمونه دستگاهی است که تا حدود بسیار زیادی عملیات کاشت انواع محصولات کشاورزی مازندران کلم بروکلی، کلم پیچ، شلغم،خردل، تربچه،اسنفاج، بامیه، ذرت شیرین، لوبیا، نخود، اسنفاج، خیار، هندوانه،خربزه، طالبی کدو حلوایی، پیاز و غیره را راحتی در دل خاک می‌کارد.

حسن جعفری در گفت و گو با سرویس خبری بسیج علمی از استان مازندران درباره عملکرد این دستگاه، اظهار کرد: ایجاد شیار،شخم به اندازه دلخواه، و کاشت دانه در فاصله از قبل تعین شده و پوشش همزمان آن در دل خاک جز قابلیت‌های این دستگاه است.

وی با اعلام اینکه کاشت انوع بذر در اراضی شیبدار، صعب العور، تپه و زمین‌های هموار وجود دارد، افزود: نمونه صنعتی این دستگاه هم در حال ساخت است.

این مخترع مازندرانی با اعلام اینکه نمونه خارجی برای ساخت این دستگاه وجود دارد، افزود: در داخل کشور هیچ نمونه‌ای از این مدل ساخته نشده است.

جعفری خاطر نشان کرد: برای تکمیل و ساخت محصول صنعتی این اختراع را به شماره 94253 ثبت کردم، گفت: قیمت این دستگاه با مشابه خارجی بسیار کمتر است.

وی هدفش از ساخت این دستگاه را سهولت کشت برای کشاورزان عنوان کرده و گفت: باید تلاش کنیم دغدغه سختی کار در کشاورزی به حداقل برسد و وقت و زمان کشاورزان برای افزایش عملکرد صرف شود.

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی  از استان مازندران پیش از این دستگاه ردیف کار بذر بدون توسط جابر فغانی ساخته شده بود.

وی در تشریح ساخت این دستگاه گفته بود،با استفاده از این دستگاه بذرها به صورت ردیف و با استانداردهای مشخص و تعین شده کاشته می شود.

 

وی تصریح کرد: این دستگاه طوری طراحی شده است که به ستون فقرات کشاورزان در حین کاشت بذر فشار زیادی وارد نمی شود و میزان کارائی کشاورزان برای کاشت محصولات افزایش پیدا می کند.

این مخترع مازندرانی که قبلا دستگاه بسته بندی سبزیجات را طراحی و ساخت، افزود: با این روش میزان خطا در کاشت بذر کشاورزی به شدت کاسته شده و بذر به انداز مورد نیاز و تعیین شده در خاک فرو می‌رود.

ارسال نظرات