خبرهای داغ:
پزشکیان در نخسنین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۸ گفت: اگر مجلس و دولت می‌خواهند کاری برای مردم سیل‌زده انجام دهد بدانند که به تنهایی و فردی نمی‌توانند کار موثری انجام دهند. خدا به بسیج، ارتش، کمیته امداد، هلال احمر کمک کند و از آنان تشکر می‌کنم.
کد خبر: ۹۱۲۴۳۷۸
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مسعود پزشکیان  به گرفتاریهای ناشی از سیل برای بخشی از جامعه اشاره کرد و افزود: سیل نوروزی کام بسیاری از مردم کشور را تلخ کرد. گرفتاری‌ها و مشکلات مردم در مناطق سیل‌زده موجب تلخ کامی هر انسانی می‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: باران، این رحمت الهی بارید و بسیاری از مناطقی که بی‌آب بود را سیراب کرد اما خرابی‌ها را هم به بار آورد، جان‌هایی را گرفت و زندگی‌هایی را به‌هم زد.

وی با اعلام اینکه «مسؤولان اجرایی دعوت شده به مجلس برای ارائه گزارش سیل در مناطق سیل‌زده حضور دارند»، از ارائه گزارش توسط نمایندگان شهرهای سیل‌زده و برخی از روسای کمیسیون‌های تخصصی در جلسه علنی امروز مجلس سخن گفت.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با قرائت سوره بلد، گفت: خدا در این سوره درباره شهری که محل سکونت رسول اکرم (ص) است صحبت می کند همچنین درباره انسانی که با سختی ها روبروست، سخن می گوید سپس به ذهنیت انسان در سختی‌ها اشاره و بیان می‌کند برخی انسان‌ها از گردنه عبور نکردند اما منظور کدام گردنه است؟ به عقیده بنده منظور رها کردن مردمی که در مشکلات به سختی افتاده‌اند و گرفتن دست یتیمان و به خاک افتادگان است. خداوند متعال در این سوره می‌فرماید اگر چنین کردید در شمار افراد با ایمان قرار می‌گیرید.

پزشکیان گفت: اگر مجلس و دولت می‌خواهند کاری برای مردم سیل‌زده انجام دهد بدانند که به تنهایی و فردی نمی‌توانند کار موثری انجام دهند. خدا به بسیج، ارتش، کمیته امداد، هلال احمر کمک کند و از آنان تشکر می‌کنم اما همانطور که سیل همه چیز را خراب کرد و از بین برد باز فقط همین سیل است که می‌تواند خرابی‌ها درست کند و این سیل، سیل مردمی است نه سیل یک اداره، سازمان، گروه یا نهاد. شنیدم که دولت یا مجلس می‌گوید مشکل را حل خواهد کرد، بنده اعلام می‌کنم امکان ندارد که دولت یا مجلس به تنهایی بتوانند این مشکل را حل کنند. اگر بتوانیم همه مردم را بسیج کنیم و همه مدعیان را به صحنه کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده بیاوریم، آن است که می‌توان در عمل نشان داد که مشکلات مردم قابل حل است.

نماینده مردم تبریز در مجلس پیشنهاد داد: این گوی و این میدان، هر ادعا کننده‌ای که فکر می‌کند می‌تواند کاری برای مردم سیل‌زده انجام دهد در صحنه حضور پیدا کند و ۱۰ خانه یا دو محله در اختیار یک گروه یا NGO قرار داده شود تا مشکلات مردم عملا و علنا حل شود، اگر این مشکلات حل شد آن وقت مسؤولان می‌توانند در تریبون‌ها ادعا کنند که مشکلات مردم را حل کردند.

وی در واکنش به منتقدان، گفت: اینکه بنشینیم و بگوییم که فلان دستگاه فلان کار را انجام نداد و دولت هم ادعا کند که فلان کارها را انجام داده مطمئن باشید کاری از پیش نمی‌رود و مشکلات مردم سیل‌زده باقی می‌ماند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی بار دیگر تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم سیلی از مردم ایجاد شود و شوراها، هیات‌های مذهبی، محله ها، دانشگاه‌ها و مدارس توسط دولت سازماندهی شود و مسؤولیت حل مشکلات ۱۰ خانه به آنها سپرده شود و دولت هم زیرساختها را درست کند. مجلس باید به نحوی تصمیم بگیرد که در عمل بتوان مشکلات مردم سیل‌زده را حل کرد. اگر هر فرد، گروه یا دستگاهی بخشی از مسؤولیت را بپذیرد آن وقت می‌توان مشکلات مردم سیل‌زده را حل کرد.

پزشکیان خطاب به همکارانش در مجلس و دولتمردان خواست تا سیل و ویرانی‌های نوروز ۹۸ را به فرصتی برای همدلی، همراهی و مشارکت مردمی مبدل کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها