یک کارشناس سیاسی گفت: از مهمترین دستاوردهای سپاه، می توان صدور تفکر مقاومت به کشورهای منطقه را برشمارد؛ سپاه با تکیه بر عنصر معنویت و شهادت بی نظیرترین فرهنگ پاسداری از کشور را به منطقه و حتی دنیا صادر کرده است.
کد خبر: ۹۱۲۴۶۰۰
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸

صالح قادری کارشناس مسائل سیاسی و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز پاسدار گفت: پاسداری برگرفته از روحیات حضرت سیدالشهدا(ع) است و به همین دلیل روز سالروز ولادت باسعادت سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت روز پاسدار نام گرفته است. سیدالشهدا(ع) در برابر تمام انحرافات آن زمان که متوجه اسلام می‌شد، ایستادگی کرد.

وی افزود: سپاه پاسداران نیز با تبعیت از مکتب سیدالهشدا نیز در این چهل سال در برابر تمام انحرافات و دشمنی های دشمنان داخل و خارج مردانه ایستادگی کرده و از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب دفاع کرده است.

این کارشناس مسائل سیاسی کارنامه سپاه در دفاع از انقلاب اسلامی را قابل قبول خواند و افزود: از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل این نهاد انقلابی، پاسداران برای دفاع از اسلام و انقلاب اعلام آمادگی کردند؛ و امروز پس از گذشت چهل سال از عمر درخشان انقلاب اسلامی این موضوع پاسداری از انقلاب را به وضوح مشاهده می کنیم.

قادری با اشاره به دستاورهای علمی و پژوهشی سپاه که نماد حرکت روبه جلوی سپاه است، بیان داشت: سپاه پاسدار انقلاب است و این پاسداری به هویت اصلی سپاه برمی‌گردد؛ وقتی این وظیفه سنگین تر می شود که نام انقلاب اسلامی بعد از سپاه پاسداران عنوان می‌شود  و چون انقلاب در ذات خود پیش رونده است، پس وظیفه سپاه سخت تر می شود.

این کارشناس برجسته سیاسی با اشاره به حضور سپاه در کنار مردم عنوان کرد: دشمنی دشمنان با سپاه به وابستگی آن به مردم و دفاع از آرمان های مردم برمی گردد، امروز سپاه در مردمی ترین عرصه های انقلاب اسلامی در کنار و همراه مردم حرکت می کند.

وی در همین خصوص ادامه داد: نقش آفرینی سپاه در چهل ساله انقلاب اسلامی یک کارنامه درخشان از آن به جای گذاشته است؛ امروز کسانی که در داخل کشور حتس کسانی هم که اعتقادی زیادی به انقلاب ندارند، سپاه را به عنوان یک مجموعه دلسوز برای کشور می دانند و از زحمات آن تقدیر می کنند.

این مدرس برجسته دانشگاه حشدالشعبی و نیروهای مقاومت را برگرفته از تفکر سپاه پاسدارن دانست و افزود: از مهمترین دستاوردهای سپاه، می توان صدور تفکر مقاومت به کشورهای منطقه را برشمارد؛ سپاه با تکیه بر عنصر معنویت و شهادت بی نظیرترین فرهنگ پاسداری از کشور را به منطقه و حتی دنیا صادر کرده است و می توان گفت تشکیل جبهه مقاومت یکی از مهمترین دستاوردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

این کارشناس برجسته سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: در مقطعی که دشمنان این انقلاب در کشورهای اطراف برای مداخله در امنیت جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی و توطئه‌چینی می کردند، این سپاه و نیروهای مسلح مقتدر کشور بود که تمام توطئه های آنها را خنثی کرد و امروز تروریست خواندن سپاه پاسداران به منزله تروریست خواند 80 میلیون ایرانی خواهد بود و دشمنان با این اقدام سیلی محکمی از ملت ایران خواهند خورد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات