یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر ایالات متحده آمریکا سپاه را به عنوان تروریست معرفی کند، این اقدام جاهلانه به طور قطع به تشدید تنش ها در خاورمیانه می انجامد و همانطوری که فرمانده محترم سپاه هم فرمودند یک نا امنی وسیع تری برای آمریکا در دنیا به وجود خواهد آمد.
کد خبر: ۹۱۲۴۷۰۸
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹

مجتبی شاهوار دکترای فقه و حقوق و استاد دانشگاه در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به طرح مفتضحانه تروریستی خواندن سپاه پاسداران از سوی آمریکا گفت: این طرح انسان را یاد سخن حضرت امام خمینی(ره) می اندازد که "اگر دشمنان از ما تعریف کنند آن روز بدا به حال ماست ولی اگر بد ما را می گویند، پس بدانیم که راه درستی را طی می کنیم".

وی کارنامه سپاه در دفاع از حریم انقلاب اسلامی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: خوشحالیم که به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی از ابتدای تأسیس سپاه تا دهه چهارم انقلاب، در حوزه مقاومت اسلامی از عراق و سوریه گرفته تا اقصی نقاط عالم، گفتمان سپاه و شهدای مدافع حرم یک برآیند بسیار مثبتی را در کارنامه سپاه پاسداران ثبت و ضبط کرده و بغضی در گلوی استکبار جهانی نشانده است.

این فعال سیاسی سپاه را تهدیدی برای نظام سلطه و حامیان آن خواند و تأکید کرد: امروز آمریکا هژمونی خود را در منطقه غرب آسیا از دست داده و بزرگترین ضربه ای که به این هژمونی وارد شده از سوی نهاد انقلابی سپاه بوده است.

وی با اشاره به اصل 150 قانون اساسی که سپاه پاسداران با هدف و نقش اصلی نگهبانی و پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن شکل گرفته است، توضیح داد: رویکردی که فرماندهی معظم کل قوا در یک دهه اخیر در خصوص تحول و تعالی سازمانی در سپاه مد نظر داشته اند، بر همین مبنا و با توجه به تهدیدات، آسیب ها و همچنین فرصت های متصور برای نظام جمهوری اسلامی، نقش اساسی را برای سپاه ترسیم فرموده اند.

این مدرس دانشگاه در همین خصوص ادامه داد: در این راستا سپاه نه فقط به عنوان یک نیروی صرفا نظامی، بلکه فعال در حوزه های مختلف است؛ یعنی سپاه هم هژمونی استراتژیستی و استراتژیکِ نظامیِ استکبار جهانی و ایالات متحده را دنیا بر هم زده و هم در حوزه اقتصادی سپاه به عنوان پشتیبان اصلی کشور بوده و هست.

وی با اشاره به نقش آفرینی سپاه در جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی عنوان کرد: مقوله دور زدن تحریم ها، ساخت زیرساخت های اصلی به ویژه در حوزه نفت و گاز و از طرفی بُعد انسان سازی،گفتمان سازی برای انقلاب و پرورش نیروی انسانی و کادرِ در تراز انقلاب اسلامی برای ترسیم یک مدل صحیح انقلابی و دفاع هوشمند برای مجموعه سپاه است.

شاهوار در همین خصوص تصریح کرد: از ابتدا نظام سلطه با اسلام هراسی توطئه های خود را علیه نظام اسلامی شروع  کرد و بعد هم که متوجه شد سپاه آن نهادی است که پشتیبان اصلی انقلاب بوده و قلمرو فعالیت آن هم فرامرزی است و دنیای اسلام را شامل می شود، لذا به ضدیت با سپاه برخواست.

این استاد برجسته دانشگاه با اشاره به دستاوردهای مهم سپاه در حوزه دفاعی و امنیتی گفت: همچنین علاوه بر حوزه نظامی و سازندگی، شکست اطلاعاتی عظیمی سپاه و مجموعه سازمان اطلاعات سپاه به سیستم های جاسوسی CIA ،MI6، موصاد و... در منطقه و حتی کل دنیا وارد کرده است.

وی ادامه داد: سپاه یک منشور چند بعدی از ارائه خدمت گسترده در عرصه نظامی، سازندگی، اطلاعاتی، امنیتی تا خدمات رسانی به مومنین که نمونه بارز آن حضور فعال در مناطق سیل زده  است را شامل می شود.

شاهوار با اشاره به نقش آفرینی گسترده سپاه در خدمت رسانی به مناطق سیل زده افزود: اگر امروز سپاه در لرستان و سایر مناطق سیل زده نبود، این بحران تلفات بسیاری می گرفت و خسارات چندین برابر می شد و میزان نارضایتی ها افزایش پیدا می کرد؛ لذا اکنون سپاه بی‌منت در مناطق در حال خدمت رسانی است و رویکرد هزاران نفر که به انقلاب علاقه ای نداشتند امروز به سپاه بسیار مثبت شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین عامل دشمنی‌ها با سپاه، در کنار مردم بودن و خدمت رسانی به آنها است، تصریح کرد: اگر ایالات متحده آمریکا سپاه را به عنوان تروریست معرفی کند، این اقدام جاهلانه به طور قطع به تشدید تنش ها در خاورمیانه می انجامد و همانطوری که فرمانده محترم سپاه هم فرمودند یک نا امنی وسیع تری برای آمریکا در دنیا به وجود خواهد آمد.

شاهوار با اشاره به افول قدرت آمریکا گفت: همانگونه که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند؛ «صدای شکستن استخوان های کمونیست را می شنویم و باید از این به بعد در موزه های تاریخ به دنبال آن بگردیم» قطعا یک طلیعه خیری برای انحلال و فروپاشی کامل ایالات متحده خواهد شد.

این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: اگر سپاه را ترورسیت معرفی کنند کل کیان ایالات متحده به خطر خواهد افتاد و قدرت های نوظهور و نهادهایی چون بریکس، دیگر بر آن تمکین نخواهند کرد و این قدم بزرگی برای انحلال بیشتر و جدی تر ایالات متحده خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات