رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به در دست بررسی بودن خسارات وارده به اصناف در مناطق گرفتار سیل، از در نظر گرفتن کمک‌هایی در قالب وام بلاعوض، وام‌های کم بهره و بدون بهره خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۴۷۲۸
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید ممبینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به وقوع سیل اخیر در بخش‌هایی از کشور و آسیب دیدن تعداد قابل توجهی از اصناف در خلال این سیل، درخصوص میزان خسارات وارده به اصناف اظهار کرد: در جلسات متعددی که با مسئولان و به ویژه با وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد، برآوردهایی از میزان خسارات وارده ارائه شد و این برآوردهای اولیه هم از طریق وزارتخانه و هم از طریق اتاق‌های اصناف در استان‌های سیل زده، انجام شده است.

رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص برنامه‌ریزی برای جبران خسارات واحدهای صنفی آسیب‌دیده نیز گفت: با توجه به آسیب‌دیدن اصناف و برخی واحدهای صنفی در این سیل، بنا شده تا حتما در بحث جبران خسارات، جبران خسارت واحدهای صنفی نیز دیده شود و بر اساس آنچه ما شنیده‌ایم، آقای رحمانی (وزیر صمت) کمک‌هایی را در قالب وام‌های کم بهره یا بدون بهره و همچنین وام بلاعوض برای جبران خسارات در نظر گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در سال گذشته ما در شرایط رکود اقتصادی قرار داشتیم و با مشکلاتی که در ماه‌های پایانی سال شاهد آن بودیم، همه متوجه شدند که در بعضی از بخش‌ها، تولیدات ما پاسخگوی همه نیازها نیست و از سوی دیگر با توجه به انتخاب شعار «رونق تولید» به عنوان شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، در سال جاری باید تمرکز ویژه‌ای بر افزایش تولید در کشور داشته باشیم.

بیشتر بخوانید

ممبینی گفت: لذا نباید اجازه دهیم تا خسارات سیل اخیر باعث شود تا از تمرکز بر افزایش تولید کاسته شود و خوشبختانه آنچه از قول و وعده‌های مسئولین دولتی برمی‌آید به نظر می‌رسد عزم جدی برای جبران خسارات واحدهای تولیدی وجود دارد.

ارسال نظرات