احمد ابراهیمی با بیان اینکه این روزها فرصت مناسبی است که و فرهنگ ایثار و شهادت را در اذهان عمومی نهادینه کنیم، گفت: تعداد جانبازان استان یزد را 9 هزار و 685 نفر است و 25 نفر از مدیران کل و فرمانداران استان نیز از جانبازان هستند.
کد خبر: ۹۱۲۴۷۵۹
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، «احمد ابراهیمی»  مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد، صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت روز جانباز برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت:  واژه ایثار و جانبازی از نزاع بین حق و باطل معنا پیدا می‌کند، آرامش کنونی ناشی از صبر، مقاومت و ایثار شهدا و ایثارگران و خانواده‌های آنها است و پیامبر اکرم(ص) اولین جانباز اسلام هستند.
وی روز جانباز را نمادی از پایه‌های استقامت، ایثار و صبر  دانست و افزود: این روزها فرصت مناسبی است که از پایمردی ها و از خودگذشتکی های مردان خدا برای نسل جدید بگوییم و فرهنگ ایثار و شهادت را در اذهان عمومی نهادینه کنیم.
این مقام مسئول تعداد جانبازان استان یزد را 9 هزار و 685 نفر دانست و تاکید کرد: 6 هزار و 38 نفر از این افراد جانبازان زیر 25 درصد هستند و جانبازان 25 تا 42 درصد، سه هزار و 64 نفر هستند.
 ابراهیمی با بیان اینکه 410 نفر جانبازان 50 تا 69 درصد هستند و 173 نفر جانبازان 70 درصد هستند، افزود: تعداد 702 آزاده داریم که تمام آنها افتخار جانبازی را هم دارند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثاگران گفت: 25 نفر از مدیران کل و فرمانداران یزد که جانباز هستند  و همچنین در بحث ارائه خدمات به جانبازان زیر 25 درصد قانون جامع خدمات‌رسانی در حال تغییراتی است که خدمات را ارائه نمایند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثاکران  با اشاره به اختصاص بخشی از خطبه های نماز جمعه به این ایام ، ادامه داد: جشن‌های هفته جانباز هم از 19 تا 23 فروردین در تمام شهرستان‌های یزد برگزار می‌شود و در یزد هم این جشن‌ها چهارشنبه همین هفته با حضور تمام جانبازان بالای 25 درصد و خانواده هایشان برگزار می‌شود.
وی عیادت از جانبازان در بیمارستان‌ها، برگزاری همایش دوچرخه سواری، برگزاری ویژه برنامه در مدارس شاهد، برگزاری جشن‌های هفته جانباز در مساجد، اجرای طرح علمداران حماسه، تجلیل از جانبازان شاغل و فعال در ادارات استان، اجرای ورزش‌های همگانی در سطح شهرستان‌ها، برگزاری مسابقه دارت و تنیس روی میز، برگزاری مسابقات ورزشی پوچیا ویژه جانبازان قطع نخاعی، پایش سلامت جانبازان و خانواده آنها و تجلیل از جانبازان بازنشسته بنیاد شهید و همچنین طلاب شاهد و ایثارگر را از جمله برنامه‌های این مناسبت دانست.
انتهای پیام/ 
ارسال نظرات