مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس کردستان از اعلام آمادگی 100 گروه جهادی به مناطق سیل زده در استان کردستان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۴۸۱۰
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
 

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بارش‌های سنگین باران در روز‌های پایانی سال گذشته و همچنین روز‌های ابتدایی سال جاری باعث شد تا چندین استان کشور دچار سیل زدگی شوند.


این سیل زدگی به گونه‌ای بود که گروه‌های امدادی به تنهایی قادر به کمک رسانی به مردم آسیب دیده از این بلای طبیعی نبودند.

دستوری برای نیرو‌های مسلح

مقام معظم رهبری در سومین روز سال جاری دستوری را برای تمامی نیرو‌های مسلح صادر کردند که نشان داد حجم سیل به گونه‌ای است که حل بحران ایجاد شده ناشی از سیلاب تنها به وسیله دولت حل نمی‌شود و دستگاه‌های دولتی به تنهایی از عهده رفع سیلاب بر نمی‌آیند.

همین امر موجب شد تا نیرو‌های مسلح پای کار بیایند و جهادی بزرگ برای حل این بحران خلق کنند.


تلاش همچنان در مناطق سیل زده ادامه دارد


از این روی، نیرو‌های مسلح و گروه‌های جهادی به عنوان یکی از کارآمدترین نیرو‌های مردمی در پاسخ به منویات رهبر انقلاب، داوطلبانه به کمک نیرو‌های امدادی و مردم سیل زده این مناطق شتافتند؛ هر چند در روز‌های اخیر بارش‌های سنگین باران متوقف شده است، تلاش این گروه‌ها همچنان در مناطق سیل زده ادامه دارد.

بازکردن راه‌های مواصلاتی روستا‌های در محاصره سیل

علی اصغر عزیزی فر مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نسبت به وضعیت برادران و خواهران ما که در سیل گرفتار شدند دغدغه‌های زیادی داشتند و از بسیج هم مانند همه دستگاه‌ها توقع استفاده از تمام ظرفیت برای خدمت داشتند.
وی گفت: بنا به دستور سردار رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، سردار فلاح جانشین سپاه بیت المقدس کردستان و کارشناسان فنی، به مناطق سیل زده‌ی استان لرستان عزیمت داشتند که منطقه‌ی رودبار شهرستان کوهدشت و روستا‌های همجوار آن به عنوان معین به استان کردستان واگذار شده است و این اقدام فوری را می‌طلبید.

وی گفت: لذا پس از مشخص شدن استان کردستان به عنوان معین استان لرستان، جلسه هماهنگی با فرمانده ناحیه و مسئولین ذیربط برگزار و بالافاصله به صورت میدانی جهت بررسی عمده مشکلات، از منطقه‌ی سیل زده رودبار شهرستان کوهدشت بازدید بعمل آمد که در نتیجه‌ی این بازدید‌ها، باز کردن راه ارتباطی و بررسی نیازمند‌ها در اولویت قرار گرفت.


بازگشایی ۶۱ روستای کوهدشت شمالی

وی افزود: از سوی جانشین سپاه بیت المقدس کردستان و مسئولین منطقه، بالافاصله تصمیم بر رفع قطع ارتباطی و ترمیم پل‌های تخریبی گرفته شد، که نیرو‌های سپاه کردستان بازگشایی ۶۱ روستای کوهدشت شمالی را بر عهده گرفتند که تاکنون ۱۰ روستا بازگشایی شده است.

عزیزی فر یادآور شد: ۱۰ قایق با هماهنگی سپاه بیت المقدس کردستان و ۲۷۰ تخته چادر به سیل زدگان منطقه رودبار کوهدشت اهدا شده است.

طبق جلسه‌ای که با فرماندار و بخشدار مرکزی منطقه برگزار شد، تصمیماتی برای اسکان و توزیع چادر گرفته شد که دستگاه‌های مهندسی سپاه بیت المقدس کردستان وارد منطقه شده و عملیات کار را آغاز کردند که خوشبختانه روز جمعه ۲ پل ارتباطی که قطع بوده سریعا بازگشایی شد.

عزیزی فر اضافه کرد: با حضور سردار نریمانی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۲ بیت المقدس کردستان، ادوات و تجهیزات و ماشین آلاتی که از استان به این روستا‌ها انتقال داده شد و از صبح جمعه کار‌ها آغاز و دو پل ارتباطی و ۳ معبر مواصلاتی و راه عبوری ۱۰ روستا فعلا باز شده است.

بازگشایی ۱۲ کیلومتر راه روستایی مناطق سیل زده


به گفته‌ی مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس کردستان، کار پاکسازی و ترمیم جاده‌ها در حال انجام است که در این عملیات علاوه بر هموار کردن بیش از ۲۰۰ متر از راه ارتباطی صعب العبور و ترمیم نقاطی از جاده در طول مسیر، ۱۲ کیلومتر از مسیر‌های روستایی نیز بازگشایی شد.


وی خاطر شان کرد: بنا به دستور سردار رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، این اکیپ مهندسی همراه با ماشین آلات و تجهیزات تا رفع مشکلات منطقه در حوزه‌ی رودبار کوهدشت مستقر و به فعالیت و کار‌های جهادی خود ادامه خواهند داد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۵۰۰ پرس غذای گرم توسط گروه‌های جهادی سپاه بیت المقدس کردستان آماده و توزیع شده است افزود: دو موکب از کردستان به مناطق سیل زده اعزام شده اند که یک موکب در خوزستان و یک موکب هم در منطقه کوهدشت مستقر شده اندو به سیل زدگان خدمات ارائه می‌دهند.


نقش پررنگ نیرو‌های جهادی در کمک به مردم سیل‌زده


به گفته‌ی مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس کردستان، بسیج را باید مردمی‌ترین نیروی نظامی در کشور دانست چرا که سیل اخیر هم این گزاره را تایید می‌کند و بسیاری از بسیجیان ترجیح دادند تعطیلات خود را در ایام نوروز وقف خدمت‌زسانی به مردم مناطق سیل‌زده کنند.


وی ادامه داد: ۱۰۰ گروه جهادی در استان کردستان برای اعزام به مناطق سیل زده اعلام آمادگی کرده اند که با باز شدن راه‌های عبوری این افراد جهت خدمت رسانی اعزام خواهند شد.


عزیزی فر با بیان اینکه باز شدن راه‌های مواصلاتی این روستا‌ها در اولویت کاری ماست تاکید کرد: با باز شدن راه‌ها، خدمت رسانی و در پایان بازسازی این مناطق انجام خواهد شد.
 
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات