معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی:
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی گفت: مردم استان مرکزی طی سال گذشته 10 میلیارد تومان به عنوان زکات پرداخت کردند.
کد خبر: ۹۱۲۴۸۷۲
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ شاپور جلالی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی پرداخت زکات را از واجبات مالی و عبادی برشمرد و گفت: پرداخت به موقع زکات در رفع مشکلات اقتصادی و کمک به حل مشکلات نیازمندان مؤثر است.

وی افزود: مردم استان مرکزی طی سال گذشته 10 میلیارد تومان به عنوان زکات پرداخت کردند که بیش از 60 درصد میزان زکات جمع آوری شده در امور محرومان هزینه شده است.

جلالی تامین جهیزیه، درمان بیماران، ساخت و تعمیر مسکن مددجویان نیازمند، اطعام نیازمندان، تامین کمک معیشت و مخارج روزانه فقرا را از موارد مصارف زکات مطرح کرد و گفت: کمیته امداد با همکاری روحانیون اقدام به جمع‌آوری این میزان زکات کرده که امیدواریم در سال جاری با حضور بیشتر در بین مردم و تبلیغ چهره به چهره زکات پردازان، افراد بیشتری به پرداخت این فریضه واجب تشویق شده و محرومیت کاهش پیدا کند.

وی نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات را ضروری دانست و گفت: پرداخت زکات دارای ثمرات مختلفی است؛ کمیته امداد استان مرکزی آمادگی جمع آوری و دریافت زکات واجب و مستحبی مردمی خوب و نوع دوست استان مرکزی را داشته و تقاضا دارد زکات خود را به دفاتر این نهاد در سراسر استان تحویل دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات