خبرهای داغ:
معاون شهردار قم با اشاره به خسارت‌های سیل گفت: در مجموعه سیل اخیر بیش از ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خسارت به زیرساخت‌های شهری قم به‌ویژه در محدوده بلوار زائر وارد کرده است.
کد خبر: ۹۱۲۴۹۷۸
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سید امیر سامع در نودمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: برکات بلوار زائر بسیار بیشتر از خسارت‌هایی بوده که از سیل بر آن تحمیل‌شده است.

وی افزود: شیوه‌نامه طرح جامع استقبال از فصل از بهار از ماه‌ها قبل از آغاز سال جدید تدوین به مناطق هشت‌گانه شهری ابلاغ شد. با اجرای درست این شیوه‌نامه خوشبختانه امسال روند خدمات‌رسانی به زائران و مسافران نوروزی در وضعیت مطلوب‌تری قرارگرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم تأکید کرد: ۵ ایستگاه راهنمایی زائر امسال در مناطق مختلف شهر قم دایر شد، روزانه بیش از ۸۰۰ نفر به این ستاد‌ها مراجعه داشته است. در ایام نوروز امسال بیش از ۳ هزار نیروی خدماتی و ۳۰۰ ماشین‌آلات سنگین شهرداری در آماده‌باش بودند.

سامع ادامه داد: برای پاک‌سازی ورودی‌ها قم و بهبود کالبد فیزیکی شهر امسال بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ سرویس پاک‌سازی در شهر قم اجرا شد. تعداد سرویس‌های بهداشتی شهر قم امسال ۹ درصد افزایش پیدا کرد. روند جمع‌آوری پسماند‌های شهری نیز امسال مطلوب‌تر از سال‌های قبل بود.

وی با اشاره به تدابیر شهرداری قم در اسکان مسافران نوروزی در مکان‌های مسقف شهری ابراز کرد: سال گذشته ۳ سالن مسقف اسکان در شهر قم آماده‌شده بود که امسال به ۲۱ سالن مسقف افزایش پیدا کرد. ظرفیت اسکان شهر قم امسال نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: با آماده‌سازی پارکینگ شهید کاظمی، ظرفیت پارکینگ شهر قم در نوروز امسال ۲۰ درصد افزایش پیداکرده بود. اجرای برنامه تور قم گردی یکی از کار‌های موفق شهرداری قم در استقبال از مسافران نوروزی بود.

سامع گفت: امسال در ۱۱ بوستان شهر قم نماز جماعت اقامه شد. ۱۵ المان جدید شهری از نوروز امسال در شهر قم دایر شد. ۵ فروردین‌ماه امسال ۴۹ میلی‌متر باران در قم بارید که در سال‌های گذشته کاملاً بی‌سابقه بوده است.

وی عنوان کرد: برای کنترل و هدایت آب‌های سطحی حاصل از باران در قم ۵ هزار و ۲۵۱ جاه جذبی در قم شناسایی‌شده و مراحل پلاک گذرای آن‌ها در حال انجام است. در ۲۱ سالن مسقف در نظر گرفته‌شده برای اسکان مسافران نوروزی امکان اسکان شبانه ۱۵ هزار مسافر فراهم شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به خسارت‌های سیل اخیر در قم گفت: در مجموعه سیل اخیر بیش از ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خسارت به زیرساخت‌های شهری قم به‌ویژه در محدوده بلوار زائر وارد کرده است.
ارسال نظرات