رییس حوزه هنری کردستان گفت: همزمان با هفته هنر انقلاب ۴۰ برنامه شاخص و ویژه توسط واحد‌های مختلف این نهاد در استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۲۴۹۸۱
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امین مرادی شامگاه دوشنبه در نشست خبری  با اصحاب رسانه اظهار داشت: حوزه هنری استان با همکاری بسیج هنرمندان برنامه‌های مختلفی را برای هفته هنر انقلاب پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: اختتامیه جشنواره شعر و داستان جوان یادواره عبدالغفار وارستگان، رونمایی از کتاب شعر شاعر کردستانی، برگزاری کارگاه سوژه یابی کاریکاتور و برگزاری شب خاطره و صبح خاطره دانش آموزی از جمله این برنامه‌ها است.
 

رئیس حوزه هنری کردستان، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا، مسابقه کتابخوانی با موضوع ادبیات پایداری، دیدار با نماینده، ولی فقیه و تجلیل از هنرمندان انقلابی را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این هفته اعلام کرد.
 

مرادی با اشاره به اینکه در این هفته نمایشگاه کتاب نیز برپا می‌شود، گفت: در این نمایشگاه که عصر امروز دایر شد ۶۵ اثر از هنرمندان، شاعران و نویسندگان استان تا پایان فروردین ماه در معرض نمایش قرار دارد و مبلغی از میزان فروش این نمایشگاه به سیل زدگان اهدا می‌شود.
 

وی اظهار داشت: همچنین در این هفته ارکستر فیلارمونیک در سنندج اجرا می‌شود و تمام عواید آن در اختیار هلال احمر برای کمک به مناطق سیل زده قرار می‌گیرد.
 

مرادی برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس و برگزاری ورک شاپ یک روزه در بیجار و سنندج را از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب در استان اعلام کرد و افزود: برای نخستین بار کلید ۱۰ اثر فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای با موضوع آسیب‌های اجتماعی در استان زده می‌شود.
 

رییس حوزه هنری کردستان اضافه کرد: در هفته هنر انقلاب اجرای عمومی نمایش اتوبان سفید اثر برگزیده جشنواره و تار و نمایش، نقد و بررسی آثار فیلمسازان فیلم کوتاه سال ۹۷ در سینما بهمن انجام می‌شود.
 

وی با بیان اینکه جریان سازی یکی از رسالت‌های حوزه هنری است گفت: حوزه هنری دنبال کار ویترینی و نمایشی نیست و با زبان هنر می‌خواهد پیام هنر انقلاب را در جامعه برساند.

مرادی همچنین با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری ابراز امیدواری کرد، با استفاده از هنر هنرمندان بتوانیم شعار را تحقق بخشیم.


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات