خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مسئول علمی خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کازرون در گفتگو با بسیج:
مسئول علمی خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کازرون گفت: با رونق تولیدات داخل و کاهش یا عدم واردات کالا‌های خارجی قیمت‌ها کاهش یافته و دنبال آن نرخ تورم پایین آمده و ارزش پول ملی افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۱۲۵۰۷۴
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سمیرا بابایی مسئول علمی خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کازرون در گفتگو با خبرنگار بسیج، با اشاره به گفتمان رهبری در زمینه رونق تولید اظهار داشت: نقشی که رهبری برای مردم در خصوص شعار سال مشخص کردند عبارت است از مجاهدت اقتصادی به این معنی که بروند سراغ ساخت کالاهای ساخت داخل کشور و این فرهنگ را به یک گفتمان عمومی تبدیل کنند.

مسئول علمی خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کازرون در پاسخ به این سوال که عده ای از پایین بودن کیفیت برخی کالاهای ایرانی گله می کنند گفت: البته رهبری به بعد دیگر مسئله نیز توامان توجه دارند و فرمودند که کالای ساخت داخل دوام و کیفیتش باید به کونه‌ای باشد که مشتری را قانع کند؛ ولی همه قبول داریم که شاید برخی کالاهای ساخت داخل کیفیت لازم را ندارند و شاید به همین علت باشد که رهبری لفظ "مجاهدت" را به کار بردند وبی‌شک جهاد اقتصادی امروزه اهمیت بالایی دارد.

وی در ادامه به برخی آثار مثبت تکیه بر ظرفیت های داخلی برای مردم اشاره داشت و گفت: رونق تولیدات داخلی باعث افزایش بکارگیری نیروی کار داخلی و افزایش سرانه درآمد نیروی کار خواهد شد و با حمایت دولت و مسئولین از تولیدات داخل خرید کالاهای خارجی کاهش و به دنبال افزایش تولیدات داخل قیمت کالاهای داخلی کاهش میابد و با وجود افزایش درآمد و کاهش قیمت ها قدرت خرید افزایش و مشکل معیشتی حل خواهد شد.

بابایی با بیان اینکه میان رونق تولید داخلی و ارزش پول ملی ارتباط مستقیم وجود دارد گفت: با رونق تولیدات داخل و کاهش یا عدم واردات کالاهای خارجی قیمت ها کاهش یافته و دنبال آن نرخ تورم پایین آمده و ارزش پول ملی افزایش می‌‌یابد.

این فعال دانشجویی در پایان با اشاره به نقش دانشگاه و دانشجو در تحقق شعار سال به گفتمان سازی و کادر سازی اشاره کرد و افزود: تلاش برای فرهنگ سازی در زمینه تولید و استفاده از تولیدات داخلی وتبدیل آن به یک ارزش در جامعه و همچنین تربیت نیروهای کار مولد در زمینه تولیدات داخلی و تزریق آن به صنعت می‌تواند دو رسالت دانشگاه در تحقق شعار سال باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها