فرماندار ساوه از نیروهای بسیج و سپاه که در سیلاب اخیر خدمات شایانی داشتند، قدردانی کرد.
کد خبر: ۹۱۲۵۱۵۰
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ نشست و دیدار اعضای شورای تامین، ستاد بحران، خیران، فعالان سیاسی و جمعی از مدیران شهرستان ساوه با استاندار مرکزی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

علی میرزایی فرماندار ساوه  در این نشست گفت: در آغازین روزهای امسال شاهد بارش نعمت الهی در سطح این شهرستان بودیم که هرچند در بسیاری از مناطق کشور حوادث تلخی داشت اما با توجه به خشکسالی های اخیر برای ساوه یک هدیه الهی بود.

وی با اینکه برخی نقاط روستایی و پل های شهرستان در سیلاب اخیر آسیب دید، افزود: در بارش های اخیر هیچگونه حادثه جانی رخ نداد که نتیجه مدیریت به هنگام بود.

فرماندار ساوه از نیروهای بسیج و سپاه که در سیلاب اخیر خدمات شایانی داشتند، قدردانی کرد.

میرزایی بیان داشت : برای نخستین بار سد ساوه از زمان بهره برداری تاکنون در حال پر شدن است و ( سه شنبه) همراه با استاندار و اعضای ستاد بحران از این سد بازدید می شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه:

روزانه 10 میلیون متر مکعب به ذخایر سد الغدیر اضافه می‌شود

محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه گفت: اعمال مدیریت راهبردی و با دانش در زمان بحران ها بسیار موثر است و در موارد زیادی به دلیل بهره نگرفتن از چنین شیوه هایی، دچار آسیب شدیم.

وی با اشاره به اینکه سد الغدیر در حال پر شدن است، بیان داشت: روزانه 10 میلیون متر مکعب به ذخایر این سد افزوده می شود و باید برای استفاده و بهره وری مناسب از این نعمت الهی برنامه ریزی کرد.

منصوری اظهار کرد : روستاهای «راستگویان» و «قلعه جوق» در مسیر رودخانه قره چای به دلیل شکستن برخی بندهای خاکی خسارت بسیاری دیدند که باید حریم طبیعت را نگه داشت.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت افزود: با بارندگی های اخیر تا 6 سال آینده حتی اگر بارش نباشد، برای بخش کشاورزی مشکلی ایجاد نخواهد شد.

وی تاکید کرد: باید بر روی رودخانه مزلقان چای که در گذشته 2 بار ساوه را زیر آب برده، 2 بند اصولی ایجاد کرد زیرا ممکن است در صورت تداوم بارش ها بخش جنوبی شهر زیر آب برود و این مساله از خواسته های مردم شهرستان است که از وزیر نیرو پیگیری می شود.

 

 

شهردار ساوه مطرح کرد : 

بیش از 20 منطقه خارج از اصول ساخت و ساز در ساوه ساخته شده اند

حسینی شهردار ساوه در ادامه این نشست گفت: برای مقابله با رخدادهای احتمالی سیلاب در آمادگی کامل قرار داشتیم و با حجم بی سابقه آب که به سمت ساوه آمد، دستگاه ها به خوبی اوضاع را مدیریت کردند.

وی افزود: شیب هایی که به سمت شهر ساوه است در هنگام بروز سیل بسیار خطرناک است و باید برای آنها تدبیری اتخاذ شود.

حسینی تصریح کرد : افزون بر 20 منطقه در گذشته خارج از اصول ساخت و ساز در ساوه ساخته شده اند و بخشی از آنها در معرض سیلاب هستند که لازم است از محل اعتبارات ستاد بازآفرینی برای تقویت بنیه های این مناطق سهم بیشتری به ساوه اختصاص یابد.

شهردار ساوه بیان داشت : نیاز است که کانال های انتقال آب های سطحی و نهرها بازنگری مجدد و به روز شود تا برای حوادث آینده مشکلی به وجود نیاید.

 

ارسال نظرات