سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:باید کمیته ای به منظور بررسی حوادث سیل و برآورد خسارات و جبران آن تشکیل شود.
کد خبر: ۹۱۲۵۲۷۹
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، نورمحمد تربتی نژاد سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون با حضور وزیر جهاد کشاورزی، گفت:اولین جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس در سال۱۳۹۸ با حضور وزیر و معاونین جهاد کشاورزی برگزار شد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نشست روز گذشته در خصوص اولویت‌های بخش کشاورزی در سال ۹۸، سال رونق تولید مباحثی مطرح شد، تصریح کرد: در این جلسه به ترتیب ابتدا رئیس کمیسیون و وزیر جهادکشاورزی هر کدام نقطه نظرات خود را پیرامون اولویت‌های بخش کشاورزی در سال ۹۸ اعلام و سپس هر یک از نمایندگان دیدگاه‌های خود را در این رابطه مطرح سپس جمع بندی نظرات توسط وزیر جهادکشاورزی و رئیس کمیسیون انجام شد.

طرح و لوایح در راستای رونق تولید ارائه شوند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید اقدامات تقنینی لازم در قالب ارائه طرح و لوایح در زمینه رونق تولید انجام و تصویب شود، ادامه داد: باید برنامه ریزی لازم جهت اقدامات اجرای دست اندرکاران بخش کشاورزی صورت بگیرد.

منابع بیمه کشاورزی باید تقویت شوند

وی با تاکید بر اینکه نرخ محصولات کشاورزی باید واقعی و تمهیدات لازم جهت ایجاد تسهیلات برای صادرات محصولات مازاد نیاز داخل در نظر گذفته شود، عنوان کرد: همچنین لازم است تا در سال جدید از قاچاق محصولات کشاورزی و دامی جلوگیری کنیم و منابع بیمه کشاورزی تقویت شوند.

 
سیل در مزارع کشاورزی خسارت سیل

 

نهاده مورد نیاز کشاورزان و دامداران تامین شوند

تربتی نژاد با بیان اینکه نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان و دامداران باید به منظور افزایش تولید تامین شود، گفت: به منظور جلوگیری از کاهش خسارات ناشی از سیل در کشور باید اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری به صورت جدی ادامه پیدا کند.

رودخانه‌ها و سدهای کشور نیاز به لایروبی دارند

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه باید کمیته ای به منظور بررسی حوادث سیل و برآورد خسارات و جبران آن تشکیل شود، خاطرنشان کرد: این نیاز وجود دارد تا مصب رودخانه‌ها، کانال‌ها، سدهای پر شده از رسوب و زهکشی مزارع لایروبی شوند./

 

ارسال نظرات