مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی نرخ بیکاری در بنیاد شهید استان را کمتر از سه درصد دانست و گفت: نرخ بیکاری در بنیاد شهید کشور 4 درصد است که این رقم در استان مرکزی کمتر از این مقدار است.
کد خبر: ۹۱۲۵۳۵۹
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مرتضی انصاری‌فر مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز جانباز، اعتلاء و تداوم نظام جمهوری اسلامی ایران را حاصل فداکاری ها و ایثارگری های ملت ایران از سال 42 تا هم اکنون دانست و گفت: انقلاب اسلامی از همان ابتدا در حال ستیز با استکبارجهانی است و ماندگاری این انقلاب به واسطه خون شهدا و زحمات ایثارگران و جانبازان است.

وی تأسیس نهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران را توسط امام خمینی(ره) را اقدامی مهم خواند و افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران یک نهاد فرهنگی است و هر ساله اقدامات فرهنگی موثری در راستای پاسداشت شهدا، جانبازان و ایثارگران در مناسبت های مختلف انجام می شود.

وی با اشاره به ولادت علمدار کربلا و روز جانباز گفت: از خودگذشتگی ها و ایثاری که حضرت ابوالفظل(ع) در کربلا از خود نشان دادند، نمود و سنبل عینی ایثار و شهادت است که باید برای ما الگو باشد.

وی برجسته ترین اقدام این نهاد در پاسداشت روز جانباز را اعزام پیام آوران ایثار دانست و افزود: این پیام آوران در حقیقت اساتید برجسته ای هستند که پیام هشت سال دفاع مقدس و خاطرات جبهه و جنگ را بازگو می کنند.

وی با اشاره به دیگر اقدامات این نهاد در گرامیداشت روز جانباز بیان داشت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، همایش بزرگ علمداران حماسه، دیدار و سرکشی از جانبازان و خانواده های شهدا، تجلیل از جانبازان در دستگاه ها و نهادهای اجرائی که 42 جانباز در سطح استان هستند، مسابقات ورزشی و ویژه برنامه تجلیل از جانبازان در مجموعه آفتاب شهر اراک از دیگر برنامه های این نهاد در روز جانباز است.

وی مجموع جامعه ایثار گران متشکل از شهدا، جانبازان و اسرای استان مرکزی را 20 هزار و 551 نفر عنوان کرد و افزود: در استان مرکزی بر اساس سیستم سجایا پنج هزار و 382 شهید، یک هزار و 227 جانباز، 742 آزاده داریم که از این تعداد به ترتیب دو هزار 257 شهید، هفت هزار و 561 جانباز و 430 آزاده متعلق به شهرستان اراک هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی افزود: تشخیص جانبازی طبق کمیسیون پزشکی بنیاد است؛ در استان مرکزی 195 جانباز بالای 70 درصد که 14 نفر آن‌ها روشن‌دل، و 30 نفر دارای ضایعه نخاعی هستند، 2400 جانباز اعصاب و روان  که 77 نفرشان جانباز خاص محسوب می شوند و یک هزار و 694 جانباز شیمیایی داریم؛ اگر جانباز 70 درصد به بالا به هر دلیلی فوت کند شهید محسوب خواهد شد و آنها در حقیقت شهدای زنده انقلاب هستند.

وی با اشاره به اینکه همسران جانبازان قطع نخاعی و اعصاب روانی حقیقتا نمونه هایی از فداکاری های عملیاتی را انجام می دهند و شایسته تکریم و تجلیل ویژه هستند، بیان داشت: یکی از خدماتی که بنیاد به خانواده ها ارائه می کند خدمات آموزشی است که تعداد یک‌هزار و 997 نفر دانشجوی تحت پوشش در 62 مرکز آموزش عالی استان  مورد حمایت این نهاد هستند و 725 دانش آموز در 32 مدرسه شاهد استان مشغول به تحصیل هستند.

وی تعداد 40 پزشک عمومی را برای ویزیت ماهانه والدین معظم شهدا عنوان کرد و افزود: درمان یکی از مأموریت های اصلی بنیاد است که با توجه به بالارفتن هرم سنی ایثارگران و جانبازان سطح نیاز درمانی این عزیزان بالاتر رفته است در این راستا تعداد سه هزار و 830 نفر تحت عنوان بیماران پر خطر تحت پوشش درمانی هستند.

وی با بیان اینکه رویکرد بنیاد شهید برای اعزام جانبازان به خارج از کشور کاملا نسبت به سال های گذشته تغییر پیدا کرده است، افزود: امروز برای درمان این جامعه تحت پوشش روند مناسبی به خود گرفته است و پزشکان خوبی به کشور برای درمان می آیند و در کل 260 قلم دارو که در تعهدات نیست را پوشش می دهیم.

وی سهم خانواده های ایثارگران و جانبازان از اشتغال پایدار را 25 درصد دانست و افزود: نرخ بیکاری در بنیاد شهید کشور 4 درصد است که این رقم در استان مرکزی کمتر از این مقدار است.

وی با بیان اینکه متأسفانه خود اشتغالی در کشور نهادینه نمی شود، بیان داشت: این فرهنگ غلطی است که همه دنبال کار دولتی هستند ولی این نهاد برای راه انداختن خود اشتغالی تسهیلات قرض الحسنه بیست میلیون تومانی به جامعه تحت پوشش می دهد.

وی تعداد اشتغال پایدار در دستگاه های اجرائی که از طریق آزمون ورود پیدا کرده اند را 319 نفر دانست و اضافه کرد: همچنین 91 مورد تسهیلات خود اشتغالی انجام شده که یکی از مهمترین آنها تولید فلاکس چای در خمین با اشتغال 25 نفر بوده است.

وی با اشاره به پروژه های در حال انجام در استان خاطرنشان کرد: دو پروژه مهم مرکز توانبخشی، فرهنگی و ورزشی که 27‌امین مرکز در کشور است و تقریبا تکمیل شده با 12 هزار متر مربع زیربنا و هفت هزار متر زمین با استخر مجهز به زودی افتتاح خواهد شد و پروژه دیگر ساخت 264 واحد مسکن با پیشرفت 60 درصدی است که در پردیس 2 شهر اراک با 40 هزار مترمربع و هزینه کرد 40 میلیارد تومان در حال انجام است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات