حسین قاسمی پدر ۴ شهید پایتخت بود. پدری که تمام هستی خود را برای دفاع از نظام اسلامی در دوران جنگ تحمیلی راهی جبهه‌ها کرد.
کد خبر: ۹۱۲۵۴۱۷
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین قاسمی پدر 4 شهید پایتخت بود. پدری که تمام هستی خود را برای دفاع از نظام اسلامی در دوران جنگ تحمیلی راهی جبهه‌ها کرد و پیکرهای جوانان رعنایش که یکی یکی از منطقه جنگی بازمی‌گشتند.  مهدی قاسمی سال 61 شهید شد، امیررضا قاسمی در سال 65 و حسن قاسمی مفقودالاثر سال 66 بود. البته ابراهیم هم از برادرانش جا نماند. او که جانباز دوران دفاع مقدس بود در سال 75 به جمع برادران شهیدش پیوست.

بیشتر بخوانید

تجربه پدری شهید، مفقودالاثر و جانباز را داشتن، کوه استقامتی می‌خواهد و دلی دریایی که حسین قاسمی آن را به دست آورده بود. او خود متولد 1310 بود که عاقبت بعد از چند دهه فراق فرزندان نهایتا در سن 87 سالگی دار فانی را وداع گفت و به سوی فرزندانش پر کشید.

پیکر او از امامزاده سید ملک خاتون منطقه اتابک تهران با حضور باشکوه مردم تشییع و سپس برای خاکسپاری به قطعه 25 گلزار شهدای تهران واقع در بهشت زهرا(س) منتقل شد. قطعه 25 متعلق به پیکر مطهر پدران و مادران دو شهید و بیشتر است. در این قطعه مادر شهیدان جهان‌آرا، حاجی بخشی و شماری از پدران و مادران چند شهید به خاک سپرده شده‌اند. بعد از درگذشت حسین قاسمی رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید پیام‌های تسلیتی صادر کردند. متن پیام حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

خانواده محترم شهیدان گرانقدر قاسمی

سلامٌ علیکم

پدران والامقامی که در راه رضای معبود از بهترین سرمایه‌های خویش گذشتند و فرزندان عزیز خود را در راه خدمت به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی نثار نمودند، اسوه‌های ایثار و نمونه‌های برتر استقامت و فداکاری هستند. مرحوم «حاج حسین قاسمی»  پدر شهیدان سرافراز «حسن، امیررضا و مهدی قاسمی» پس از سال‌ها صبر و بردباری، ندای حق را لبیک گفت و به سوی معبود خویش شتافت. به روح این سفرکرده به ملکوت و ارواح تابناک فرزندان شهیدش درود می‌فرستم.

ضمن عرض تسلیت و همدردی با شما خانواده محترم، از پروردگار متعال علو درجات برای آن عزیز سفر کرده و شکیبایی و صبر جمیل برای بازماندگان مسألت دارم. ان‌شاءالله روح بلند آن مرحوم در بالاترین مراتب بارگاه قدسی با سالار و سرور شهیدان محشور و هم‌جوار گردد.

ارسال نظرات