مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک نقش سپاه در شکست سیاست های استکبار جهانی در منطقه را یکی از دلایل اصلی قراردادن این نهاد مقدس و انقلابی در لیست گروه های به اصطلاح تروریستی توسط آمریکا دانست.
کد خبر: ۹۱۲۵۵۳۲
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

حجت‌الاسلام ماشاالله عبدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اراک با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام که می فرمایند: إنّ الحُسينِ حَرارَةً في‌ قُلوبِ المُؤمِنينَ لاتَبرُدُ اَبَداً گفت: محبت و حرارت که برای حسین(ع) در دل های مومنین است هیچ گاه خاموش نمی شود.

وی با اشاره به زندگینامه امام حسین افزود: ولادت این بزرگوار در سوم شعبان چهارم هجری و 57 سال عمر با برکت ایشان اسیت که در نهایت در سال 61 هجری در محرم روز عاشورا به شهادت می رسند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک با اشاره به چهار نکته ممتاز در زندگی درخشان حضرت اباعبدالله(ع) بیان داشت: ائمه ما تا امام عصر(عج) منتقم خون امام حسین(ع) از فرزندان ایشان هستند، حیات ایشان مرهون شهادت ایشان است، شعله های محبت از وجود ایشان است، شفا بخش بودن تربت ایشان، گذشت و فداکاری اباعبدالله(ع) در راه خدا را به طور عملی اجرا کردند و از رگ حیاتی اسلام به عنوان ثارالله پاسداری کردند.

حجت الاسلام عبدی حیات اسلام را در گرو واقعه عاشورا دانست و بیان داشت: اگر امام حسین(ع)، نهضت و جنبش علوی حضرت فاطمه(س) را در جریان کربلا ادامه نمی دادند و به شهادت نمی رسید خبری از اسلام و مسلمین نبود و این نهضت علوی که تا ظهور امام زمان(عج) ادامه خواهد داشت همه از محبت و عشق به حضرت سیدالشهدا(ع) است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک با اشاره به اهمیت حرکت اباعبدالله(ع) گفت: در زمان امام حسین(ع) قطار دین از ریل اصلی خودش خارج شده بود و لذا خود، فرزندان و اهل بیت شان را در اسارت گرفتند و هدف اصلی این کار دفاع از دین و برگرداندن این قطار به ریل خودش بود و این تا ظهور فرزندش حضرت بقیه الله الاعظم(عج) ادامه خواهد داشت.

وی ارتباط حرکت سیدالشهدا و پاسدار را مهم خواند و افزود: ولادت حضرت سیدالشهدا(ع) به عنوان روز پاسدار معرفی شده و دلیل آن به خاطر این است که پاسداران اسلام از آرمان های اسلام و دین پیامبر(ص) دفاع می کنند و به تأسی از امام حسین(ع) در راه دین جانفشانی می کنند و راه ایشان را در دفاع از حریم ولایت ادامه می دهند و ان شاء الله بسترساز ظهور حضرت مهدی(عج) خواهند بود؛ فلسفه وجودی سپاه و پاسداران دفاع از ارزش ها و آرمان های اسلام و انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام عبدی با اشاره به بیانیه گام دوم امام خامنه ای گفت: گام اول در چهل سال ایجاد انقلاب اسلامی و صدور آن به جهان بود و گام دوم بسترسازی برای نهضت امام عصر(عج)، که این بسترسازی و حرکت که منجر به ظهور می شود با اراده جوانان صورت می گیرد که سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین که زمینه ساز ظهور هستند در گام دوم انقلاب در این راستا تلاش خواهند کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک نقش سپاه در تحقق بیانیه گام دوم را مهم دانست و عنوان کرد: مخاطب این بیانیه جوانان انقلابی و متدین هستند که یکی از این شاخه ها سپاه و بسیج هستند که اینها هم تمدن اسلامی را تشکیل خواهند داد و سپاه پاسداران در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نقش به سزایی دارد .

وی با اشاره به قراردادن سپاه پاسداران در لیست گروه های به اصطلاح تروریستی گفت: نقش سپاه در شکست سیاست های آمریکا در منطقه یکی از دلایل این اقدام است؛ در سناریویی که دشمنان برای انقلاب اسلامی طراحی کرده اند اولا واکنش ایران را نسبت به این قضیه بدانند و دوما نقش سپاه پاسداران را که در انقلاب اسلامی به عنوان یک لشگر مقتدر در کشور و حتی خارج از مرزها اثرگذار است را کمرنگ کنند.

وی تروریست خواندن سپاه را اقدامی روانی خواند و تأکید کرد: هدف دیگری که اینها می توانند از این اقدام داشته باشند، این است که از سپاه اقدامی ببینند و آن را در مجامع بین المللی مطرح کنند و شاید این آزمایشی برای جهان اسلام باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک آمریکا را عامل اصلی پیدایش داعش و تکفیری ها دانست و عنوان کرد: ولی چرا اینها که خودشان تروریست پرور هستند روی سپاه پاسداران حساسیت به خرج می دهند؟ به خاطر نقش و اهمیت بسیار مهم این نهاد انقلابی در کشور و حتی خارج از کشور است.

وی با اشاره به دستاوردهای سپاه در طول انقلاب گفت: در سال 57 سپاه در قائله گنبد در ترکمن صحرا و جلوگیری از سقوط خیلی از شهرها چون سنندج، پاوه و...، سرکوب ضد انقلاب در داخل کشور، مقابله با قائله سیستان و بلوچستان، نقش سپاه در دفاع مقدس تا فتنه های 78 و 88 و 96، در پیشرفت تکنولوژی های برتر، موشک های نقطه زن ، نقش آفرینی در جنگ نرم و سرد، کمک به محرومین و خدمت به مردم در حوادثی چون زلزله و سیل از کارنامه های درخشان سپاه در طول انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام عبدی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن توان برخورد و چشم دیدن چنین سپاه مقتدری را ندارد و از این جهت سپاه را به عنوان تروریست می خوانند و سپاه کار خود را به عنوان مدافع حریم ولایت و رهبری پر قدرت تر از گذشته ادامه خواهد داد و در کنار مردم در پیشرفت و تعالی کشور حرکت می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات