رئیس شورای اسلامی تربت‌جام در جشن روز پاسدار با اشاره به سیلاب‌های اخیر گفت: این روز‌ها هم‌زبان حال یعنی وضع موجود و هم‌زبان قال یعنی گفتار هم‌وطنان عزیزمان یَا لَلْمُسْلِمِینَ است که به کمک شتافتن و یاری‌رساندن یک وظیفه دینی، انقلابی، جهادی و همگانی است.
کد خبر: ۹۱۲۵۶۰۹
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام مصطفی دامن‌پاک در جشن روز پاسدار هیئت امام حسین (ع) شهرستان تربت‌جام پس از مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی مداحان افزود: در این ایام فرخنده موالید بزرگ شعبان المعظم در حالی سرور قلبی خودمان را به ساحت مقدس سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) ابراز می‌کنیم که هم‌وطنان عزیزمان در بخشی از پاره تن ایران اسلامی در محاصره سیلاب‌ها هستند و خیلی از افراد بی‌خانمان شدند.

وی با اشاره روایتی از پیامبر صلّى اللّه علیه و آله که می‌فرمایند: «.. مَنْ سَمِعَ رَجُلًا یُنَادِی یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم؛ هرکس فریاد مسلمانی را بشنود و به مدد و یاری‌اش نشتابد، مسلمان نیست» تصریح کرد: مردم عزیز شمال و جنوب کشور تا قبل از سیلاب‌ها انسان‌های متدین و متمکنی بودند، اما به دلیل حادثه عظیم تنها سرمایه‌ای که دارند جان و لباس تن آنان است پس باید به کمک آنان بشتابیم تا مصداق این حدیث و در زمره یک مسلمان واقعی قرار بگیریم.

وی بابیان این مطلب که نقل و عمل به این احادیث در این برهه از زمان وظیفه ما را نسبت به مشکلات به وجود آمده در جامعه بیشتر می‌کند تصریح کرد: این روز‌ها هم‌زبان حال یعنی وضع موجود و هم‌زبان قال یعنی گفتار هم‌وطنان عزیزمان یَا لَلْمُسْلِمِینَ است که به کمک شتافتن و یاری‌رساندن یک وظیفه دینی، انقلابی، جهادی و همگانی است.

رئیس شورای اسلامی تربت‌جام خاطرنشان کرد: یک حرکت انقلابی و جهادی و افضل صدقات صورت گرفته در این ایام فرخنده به همت هیئت‌امنای مساجد و هیئت‌های مذهبی، اهدا هزینه اطعام شام جشن‌های موالید شعبان در قالب موکب اربعین حسینی به سیل‌زدگان شمال و جنوب کشور است که نشان‌دهنده بصیرت و زمان‌شناسی مردم این منطقه است.

حجت‌الاسلام دامن‌پاک ابراز داشت: به‌حق روز پاسدار مزین و درآمیخته بانام مبارک امام حسین (ع) آن بزرگ پاسدار ارزش‌های اسلامی است که با خون خود از دین حراست کرد و به یمن این ولادت و بر اساس رسالتی که سبز پوشان ایران اسلامی دارند همیشه در همه عرصه‌های فرهنگی، تربیتی، بصیرتی، عمرانی، جهادی، امنیتی و... توأم بااقتدار ملی به‌ویژه یاری‌رساندن به مردم سیل‌زده شمال و جنوب کشور حضور چشمگیر و مؤثری داشته و دارند.

وی با محکوم کردن اقدام خصمانه دولتمردان آمریکایی در تروریست خواندن سپاه پاسداران تأکید کرد: این‌گونه اظهارات کنیه توزانه نشان‌دهنده این است که سبز پوشان غیور ایران اسلامی مسیر درستی را در حفظ و حراست از ارزش‌های و پاسداری از انقلاب طی می‌کند و نظیر این سازمان و قوای مسلح در هیچ جای جهان پیدا نمی‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها