خبرهای داغ:
موعد همدلی ...

مردم بخشی از هزینه های برات را برای سیل زدگان اختصاص دهند/ جهادگران بسیجی آماده اعزام برای ساخت منازل سیل زدگان

مردم استان ما هزینه های قابل توجهی صرف مراسم برات در ماه شعبان می کنند که امسال به جا و نیکو است جهت انجام کار خیر بخشی از این هزینه ها را به سیل زدگان کمک کنند.
کد خبر: ۹۱۲۵۷۰۲
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، وقوع سیل در ایران بسیار حادثه دلخراش و دردناکی برای هم وطنان ما است اما این سختی ها و غم دل های داغدیدگان با همدلی، همراهی و مساعدت آحاد جامعه قابل تسکین است.

در این مرحله از آسیب های وارده از سیل به مردم استانهای خوزستان، لرستان و گلستان باید فرهنگ سازی برای جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی صورت گیرد که رسانه ها در این زمینه نقش موثری ایفا می کنند.

مردم استان ما هزینه های قابل توجهی  صرف مراسم برات در ماه شعبان می کنند که امسال به جا و نیکو است جهت انجام کار خیر بخشی از این هزینه ها را به سیل زدگان کمک کنند.

 مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: جمع آوری کمک به سیل زدگان کشور از چهارم فروردین ماه که رهبر انقلاب به نیروهای مسلح فرمان دادند  در جمع کردن کمک های هرچند کوچک مردمی نیز شتاب کنند؛ در سراسر کشور آغاز شد.

وی اضافه کرد: در آغازین روزهای سال 3 کامیون کمک های مردمی از طریق سپاه استان به مناطق سیل زده کشور ارسال شد. برنامه آینده سازمان بسیج سازندگی برای کمک به سیل زدگان ساخت منازل آنان است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی عنوان کرد: در حال حاضر کمک های نقدی و غیر نقدی مردم در پایگاه های بسیج مساجد جمع آوری می شوند .

وی خاطرنشان کرد: شماره حساب 5151818086011 و شماره کارت 5892101214485209 مربوط به سازمان بسیج مستصعفین برای کمک به آسیب دیدگان در سیل است.

هنری گفت: با توجه به اینکه سپاه استان ما به لحاظ بعد مسافتی در این مرحله معین استانهای سیل زده نیست اما اعلام آمادگی و شرایط احتیاط برای سپاه استان وجود دارد و گروه های جهادی مناسب این کار در  آماده باش هستند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: از سال گذشته طبق تفاهم نامه ای که با هلال احمر استان انجام شد تاکنون بیش از 400 جهادگر آموزش های عمومی امداد و نجات را فرا گرفتند که با توجه به لزوم حضور گروه های جهادی در مدیریت بحران ضرورت دارد.

وی اظهار کرد: امیدواریم در این حادثه طبیعی نیز همچون زلزله کرمان و کرمانشاه در سال گذشته سهم استان در ساخت منازل برای سیل زدگان قابل توجه باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار