مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران اعلام کرد
مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: به‌رغم مشکلات به وجود آمده بر اثر سیلاب‌ها در سراسر کشور، انتقال نفت خام و فرآورده به‌صورت عادی در جریان است.
کد خبر: ۹۱۲۵۹۲۳
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، عباسعلی جعفری‌نسب  مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات ایران اعلام کرد: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، با وجود حجم زیادی از خرابی‌ها در استان‌های کشور، تاکنون از وقفه در انتقال نفت خام و فرآورده کشور جلوگیری شده است.

 

وی افزود: چند مورد از خطوط لوله انتقال نفت خام در کشور بر اثر سیلاب‌ها در استان‌های مرکزی، لرستان و خوزستان دچار آسیب‌دیدگی شده بودند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترمیم شدند و نفت خام در سرویس قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران درباره آسیب‌دیدگی خط لوله انتقال نفت خام پالایشگاه کرمانشاه گفت: با توجه به آب‌بردگی جاده دسترسی به خط لوله نفت خام پالایشگاه کرمانشاه و قطع ارتباط با محل حادثه، تا زمان تعمیر این خط، نفت خام مورد نیاز این پالایشگاه با ظرفیت کمتر از مرکز انتقال نفت برداسپی تامین می‌شود.

جعفری‌نسب با اشاره به اینکه با وجود احداث سیل‌بندها و خاکریزها، بیشترین مشکل آبگرفتگی هم‌اکنون متوجه تاسیسات استان خوزستان است، گفت: بسیاری از خطوط لوله کشور به ویژه در استان‌های شمالی به دلیل سیلاب‌های اخیر دچار آبشستگی و رانش‌ شده‌اند، اما خوشبختانه آسیب جدی ندیده‌اند و عملیات ترمیم پوشش‌ این خطوط از جمله در نزدیکی رودخانه تجن و زرینه‌رود انجام و نقایص برطرف شد.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران همچنین با اشاره به آسیب دیدن سه نقطه از خط لوله انتقال فرآورده اهواز - ری که از سه استان مرکزی، لرستان و خوزستان عبور می‌کند، گفت: خوشبختانه دو نقطه تعمیر و در سرویس قرار گرفت و 70 درصد از عملیات ترمیم نقطه سوم آسیب‌دیده در منطقه لرستان نیز که بیشترین آسیب‌دیدگی را داشته، در حال انجام است و به‌زودی این بخش نیز در سرویس قرار خواهد گرفت.

جعفری‌نسب تصریح کرد: کارکنان شرکت خطوط لوله و مخابرات در تمامی مناطق دوازده‌گانه این شرکت از نخستین ساعات حادثه سیلاب در کشور در آماده‌باش کامل به سر بردند و با حضور  و تلاش شبانه‌روزی خود علاوه بر حفاظت از تاسیسات و ترمیم نقاط آسیب‌دیده و نیز خطوطی که پوشش آنها در اثر سیلاب از بین رفته است، نسبت به امدادرسانی‌های عمومی در مناطق سیل‌زده اقدام می‌کنند که کمک به بازسازی جاده‌های روستایی، برقراری ارتباط مخابراتی در مناطقی که دچار قطع ارتباط شده‌اند و کمک به بازسازی مناطق سیل‌زده و ... از آن جمله است.

ارسال نظرات